View Single Post
Sitat av Idek13378 Vis innlegg
Noen som har noe billige tips til matvarer man kan kjøpe for å få i seg så mye proteiner som mulig? Vil opp i vekt og muskelmasse, og føler jeg propper kjeften full av mat konstant men vekta går ikke opp. Melk og meieri er vanskelig for min del da jeg ikke tåler det noe bra. Kjøtt har jo blitt dyrt det også, peanøttsmør har vel mest fett og ikke noe særlig protein? Kylling er også vesentlig mye dyrere enn det var for et par år siden. Noe tips?
Vis hele sitatet...
Det meste har et skjæringspunkt. Så også med protein. Selv med knallhard trening og stålkontroll på matinntak så er det ikke mest mulig proteiner som er målet. Det greier seg med oppmot et par gram proteiner døgn per kilo kroppsvekt.

Om du har mulighet så ta turen til Sverige og gjør storinnkjøp. Følg gjerne med i tilbudsavisene i forkant slik at du vet det er ekstra gode tilbud når du reiser over.

Kylling er stort sett alltid billig i Sverige. Svine-fileter, bacon, og entrecote om de er på tilbud. Andre litt mer uvanlige stykningsdeler/cuts av storfe er også ofte til rundt halv pris der, og noen ganger ennå billigere om de har kampanjer.

Store spann med proteinpulver er vel også langt billigere i Sverige uten at jeg er sikker på det nå. Men det var nå slik før. Så regner med det ennå er noe de ønsker å bruke som lokketilbud ennå.