Tråd: Tv produksjon
View Single Post
Det produseres bare mye mer enn før. Mer drit, mer bra. Det er tonnevis fler kvalitetsserier nå, enn for ti eller tjue år siden. Utenom kanskje i sjangeren komedie, der er det litt dårligere enn det var. Bare for å ramse fra The top of my head, bra serier jeg har sett som har kommet de siste årene:

Drama/komedie: Dave, Shrinking, Atlanta, Abbott elementary, shoresy, letterkenny, archer, reservation dogs, lucky hank, Ted lasso.

Massevis av gode dramaer, succession er jo topp ti serie ever, the bear, the old man, dark winds, black bird, outer range, severance, slow horses. Osv osv.

Så akkurat ferdig ripley på Netflix, den var bra. Shogun på Disney skal være bra, masters of the air, sugar, det kommer nye kvalitetsserier hele tiden dere bare evner ikke å lete.

På norsk derimot er det verre. Jeg ser mye av det fordi det er koselig med norske serier men mye av det er ganske drit. F. Eks. Wisting eller Purk er ganske terningkast to i min bok. Men den NRK serien FLUS var kul. Svenske ondskapen også.

Så nei du er på jordet.