View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Manualah Vis innlegg
Tror faktisk musikken er bedre nå, bare at bra musikk ikke er populært lenger. Før spilte de Pink Floyd og Led Zeppelin på mainstream radio. Nå må du lete ganske lenge for å finne diamantene, men de er der. Og musikerne er minst like dyktige i dag.
Vis hele sitatet...
Kommersialisme, det er hva artistene har advart oss mot siden tidenes morgen: De største bandene er oftest de som turte å stå i mot plateselskapet, så gled det over til at plateselskapene skapte artistene: The monkees var et helt konstruert band, de kunne ikke spille en gang.
Nesten alle gode band/artister har en sang der de protesterer mot plateselskapene. Som et eksempel tatt fra luften: El-P synger "Sign to Rawkus? I'd rather be mouth fucked by Nazis unconscious."

På den andre siden har man desentraliseringen av musikkmakta: bandcamp og andre arenaer der folk kan gi ut musikken sin, artister som Lorde og Billie Eilish er gode eksempler.

Sitat av hala Vis innlegg
Men hvorfor vil vi på død og liv ha noe som ligner på noe annet? Kan vi ikke bare høre på de originale?

Jeg synes det finnes helt sykt mye bra ny musikk.
Vis hele sitatet...
Det handler ikke om å finne nye band som høres akkurat ut som de gamle, det handler om å finne nye band som bryter ut på samme måte: De brøt med etablissementet i musikken, skapte nye ting som folk elsket i stedet for å følge de samme banene som før.

Vi hadde aldri fått bohemian rhapsody uten at Freddie Mercury var så bastant på å lage den og sa den skulle slippes ellers kunne plateselskapet ryke og reise.

Sitat av NoillStress Vis innlegg
Jeg f.eks liker ikke moderne hip-hop, hip-hop peaka med Wu-Tang for min del, mens kids på 12-25 år idag kommer til å sitte å nikke annerkjennende om 30 år til hva en slags tulling med ansikttattovering, soundcloud konto og benzo-avhengighet som er the shit blandt kids i den aldersgruppen idag, selv om jeg mener de tar dødelig feil og at fint lite når Wu opp til ankelsokkene betyr jo ikke det at ola på 17 har det samme forholdet til det.
Vis hele sitatet...
Tja det finnes bra moderne Hip hop, jeg vil påstå at Childish gambino, muligens Run the Jewels vil bli husket lenge, mens XXXtension og resten av gutta som ser ut som en skitten gulvmopp driver med blir glemt like fort som Babylon zoo med space man ble før 96
Sist endret av Dodecha; 27. januar 2024 kl. 17:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.