Tråd: BLANKS
View Single Post
Sitat av miktry Vis innlegg
Hei!

Når du kjøper et blank kort som du skal programere, så har du ett program som programerer chippen på kortet, å et annet som programerer magstripe (sorte stripen som går langs kortet). I USA har jeg lagt merke til at de ofte peogramerer begge, men noen ganger bare magstripen. Men sånn som jeg har hørt, så trenger man bare å programere chippen på kortet, å ikke magstripen for å cashe ut på en minibank. Stemmer dette?

PS: Vet ikke om dette var helt riktig sub å legge ut på, men jeg prøver alikevel
Vis hele sitatet...
Det stemmer! Mitt bankkort ser identisk ut som DNB sitt. Men som i realiteten innholder chippen fra et utenlandsk bank kort. Jeg har aldri hatt problemer verken i minibanker eller bankterminaler. Så informasjonen på chippen er garantert nok Magnetstripen er nok bare den gamle løsningen som brukes som backup på steder som ikke støtter chip enda i utlandet.

Du har også chip only minibanker der du ikke får satt inn hele kortet. Kun «hode» av kortet for den bruker kun chippen.
Sist endret av WierdoZ; 15. desember 2023 kl. 22:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.