View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Alge Vis innlegg
Vist du ikke gidder å bidra med noe bare fordi det er mye dritt her i tillegg, så er du en like stor del av problemet imo. Jeg syns det er like mye uinteressante greier her nå som da jeg var ny her. Forskjellen er at det er mindre folk som poster kvalitet nå, å da er plutselig "søple" postene overrepresentert.

Å med "du" så mener jeg ikke nødvendigvis deg, men folk som tenker sånn som du nevner. Jeg syns faktisk masse av det du kommer med er av grei kvalitet

Å en annen ting som er verdt å nevene er at jeg ser faktisk verdien i mye av dritt postene også (ikke alle). Poster typ: "Er dette en bra gaming setup" eller "Hvilken pille er dette". De postene er ihvertfall til hjelp for den som spør og andre som lurer på noe av det samme kan lære av dem. Det er ihvertfall noe, selv om det ikke er så interessant eller spennende.
Vis hele sitatet...
Det har du jo lov til å synes. Jeg synes det faller på sin egen urimelighet: de som aktivt driter diskusjonen er flere hakk verre enn de som bare driter i diskusjonen etterpå - fordi den nå er full av dritt. Forskjellen er mellom aktiv sabotasje vs. å tilfeldigvis ikke gidde å bruke særlig energi på noe som kommer til å bli sabotert. Dette er en viktig grunn til at kvaliteten minker, de som står for den (enten produksjon eller moderasjon) får nok av alt tullet. Det er i hvert fall en ting man har hørt ofte fra folk som har gitt seg.

Takhøyden for trolling og uredelighet har blitt høyere som en konsekvens av tynnere moderering. Folk har tross alt andre ting å gjøre enn å babysitte folk som ikke gidder å holde seg saklige, som er grunnen til at diskusjoner med høy kvalitet er utrolig sjeldne på internett.

Søppelet jeg snakker om er ikke "hvem PC" eller trailerlasset rustråder - selv om en del folk med fordel kunne roet ned pillene i fem min sånn at de greier å poste de trådene i rusforumene. Det ville vært ryddig.

Freak pleide å ha diskusjoner om verden og samfunn ol. som ikke øyeblikkelig gikk til helvete fordi noen har lest noe á la "10 Enkle Måter å være Fette Usaklig" (nå med 0% krav til bakgrunnskunnskaper!), og tror det gjør dem til mesterdebattanter.

"Old man yells at cloud", jeg vet, men...