View Single Post
Sitat av funksjon Vis innlegg
Siden når? Problemet er vel heller at man har plassert folk med veldig annerledes kultur for tett uten å ta hensyn til sosioøkonomiske forhold og andre hensyn. Små leiligheter, mange barn, skepsis til det offentlige, osv.
Vis hele sitatet...
I Polen bor det ca. 38 millioner folk, der omtrent 1mill har utenlandsk bakgrunn. Det har ikke vært eneste terror angrep, kanskje det kommer men enn så lenge så kan man trygd bo der.
Norge er på lik linje siden folk er flinke å tilpasse seg Norsk kultur noelunde, men ting kan skli ut etter hvert.

Svergie derimot har tatt inn uffatelig mange innvandrere som ikke klarer assimilere seg helt, og det er rimelig drøyd der borte, ringer det noen bjeller eller?

Poenget mitt, siden dette er tråd ang. e-tjenesten - hva om dette er planlagt? Dersom man får nok kulturelle forskjeller så blir det bråk, som igjen gir veldig god grunnlag for myndighetene å øke overvåkning på sin egen befolkning - for å "avverge" potensiell terror.

Dette fører sakte og sikkert til en politistat der vi til slutt har knapt rettigheter igjen, og privatlivet slutter å eksistere. Jeg ønsker meg ikke noe point system som i Kina f.eks. Ønsker ikke en stor bror som passer på om du forholder deg til loven, til enhver tid.

E-tjenesten er jo en grei start, så si alt datatrafikk krysser jo landgrenser så da må man finne alternative måter å beskytte sin rett til privat liv. Hva hvis lovgivningen endrer seg voldsomt i fremtiden, og en kunne bli straffet for noe man har gjort for flere år siden?, alt er jo lagret og servert svart på hvitt, terskel på innsyn til slike opplysninger mener jeg blir ganske lav uansett.

Om noen liker slik overvåkning er det bare å melde seg inn i big brother eller annet lignende fjas, ikke press det på folket.