View Single Post
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Trooploop Vis innlegg
Spennende lesing, staten bryr seg vel fint lite om de skal håndheve det regelverket eller ikke. Personlig så tror jeg at terskelen for å få ut den infoen man trenger blir veldig liten.

Det er ikke spørsmål om noen hacker seg inn, men når.

Det blir veldig trivelig tipper jeg, darknet kommer til å ta imot alle mulige opplysninger med åpne armer.

Kanskje jeg også klarer å skaffe meg en grei deal til billig penge, alltid lurt på hvordan det er å være big brother å ha kontroll på hva naboene holder på med.

Men men men, hvis man ikke har noe å skjule så er det ingenting å være redd for, så synd at det ikke er mulig å gå tilbake når ting begynner å akselerere.

Heia Norge!!!
Vis hele sitatet...
Hvis det er tilfelle, burde ikke denne informasjonen i så tilfelle allerede være tilgjengelig? Hvorfor er ikke informasjon om naboen din hacket og publisert fra fra etterretningstjenestene i Sverige, Danmark, USA, Canada, UK, Estland, Tyskland, Frankrike, Russland, Kina, eller noen av de sikkert 100+ landene som driver med signaletterretning og har kabelaksess tilsvarende den Norge nå får? De organisasjonene har jo, tross alt, både lovhjemmel og interesse av å samle inn informasjon om norske borgere, noe den norske E-tjenesten ikke har.

Det sagt, om du skulle ønske å prøve deg på våre nasjonale tjenester for å finne informasjon om naboen: PST er Norges innenlandsetterretningstjeneste, altså for nasjonale forhold innenfor Norges grenser eller som er begått av nordmenn i Norge. E-tjenesten er på sin side Norges utenlandsetterretningstjeneste, for forhold utenfor Norges grenser, og som ikke omhandler nordmenn. Om du ønsker å finne informasjon om naboen din har du derfor langt større sannsynlighet for å finne noe om du bryter deg inn hos PST og leter der, enn om du bryter deg inn hos E-tjenesten.