View Single Post
Sitat av Nysgjerrig 73 Vis innlegg
Ikke så bra nå lengre, fordi jeg gikk rett tilbake til slik jeg drakk før jeg møtte han. Jeg var ærlig med han og sa jeg hadde en plan om å kutte å da sa han at han ønsket å hjelpe meg. Nå ser det ut for at jeg må klare det alene og han må også lære seg norsk og skrive søknader alene...
Vis hele sitatet...
Det var litt det jeg forsøkte å få frem i forrige innlegg. Kanskje blir det veldig konkret og at det er ufint å være så rett frem men det får du tåle. Det at du har hatt utfordringer med alkohol, var åpen om det og at du ville endre deg, også valgte du flatfyll med en for deg ukjent crazy venn av typer din fremfor å runde av festen mens en ennå er venner og velforlikte. Det oppfattes kanskje ikke som en person som faktisk vil slutte å ruse seg? Forsøk å se dette for hva det er. Det handler ikke om at du er feil, eller du er skadet. Det er rusens natur. Du må selv styre og kanskje like greit bare blåse helt i drikking?

For ham kan det jo se ut som du ved første anledning valgte rus fremfor ham eller fremfor å stå for det du sa, at du ville endre deg.

At du nå selvmedisinerer er jo klassisk for misbrukere. Du kan like godt korke flaske direkt. For tar du ikke grep og sikter mot en bedre fremtid vil du heller ikke få en bedre fremtid. Tøm spriten i vasken og kjenn på dine følelser nå. Vær ærlig med deg selv og ta det som kommer edru.

Når polakken er tilbake får du forsøke å forklare deg, kanskje går det veien kanskje ikke. Men drikkemønsteret ditt det kan du endre uansett utfall. Og du kan starte akkurat nå. Ikke i morgen, eller over helgen eller tidlig i neste uke. Nå.

Det er du som må være din egen bestevenn og gjøre det som er best for deg, og det er ikke å døye smerte og følelser i rusen.
Sist endret av _abc_; 18. september 2023 kl. 12:55.