View Single Post
Sitat av Sjefen Sjæl Vis innlegg
Tviler TS har havnet i en sånn kardemomme by opplegg.



JA, mest sannsynlig. Det er bare å ta en kikk på utleie annonsene på finn.no og lese beskrivelsene på hva privatpersoner ønsker av en leietaker. Profesjonelle utleiere er å foretrekke over privatpersoner for å si det mildt.
Vis hele sitatet...
Fortell meg at du stemmer Rødt uten å si at du stemmer rødt.
Fortell meg at du er en leietaker med generelt dårlig erfaring med utleiere uten å si akkurat de ordene.

Nei vent, du trenger ikke, fordi det lyser ut av det du skriver.

Må være kjedelig å være i den situasjonen der du tenker at alle utlånere er satan selv (satt på spissen).

Jeg vil tippe en veldig stor andel av de som leier ut er de som feks har en sokkelleilighet, eller har bygd et hus med utleiemuligheter.

Det med at utleiere kan ha høye krav er noe de selvsagt har rett på. Jeg skjønner at folk ikke vil ha sosialklienter, røykere, folk med dyr, og folk som fester hver helg, fordi de kan relativt få noen leietagere som ikke gjør det. Er det diskriminering? Kanskje, men til slutt så er det jo huseier som bestemmer.

Og til tråden tema. Det ser ut som det er flere av dere som glemmer at det er leietager som vil ta initiativ til å gjøre leiligheten bedre. Ikke omvendt. Såklart kan det være et alternativ å flytte, men folk liker gjerne å bo der de gjør for en grunn. Det kan være sentralt i forhold til skole, butikk osv.