View Single Post
Sitat av David01 Vis innlegg
Personlig har jeg kun hatt gode opplevelser der politiet har behandlet meg med respekt og faktisk hjulpet meg i flere situasjoner. Så en lett blanding av erfaringer og naivitet skal jeg være enig med deg i.
Vis hele sitatet...
Jeg har også hatt noen slike opplevelser, men så har jeg erfaringer som er stikk motsatt også. Hvordan man blir møtt av politiet kommer i stor grad an på hvordan de velger å kategorisere deg i øyeblikket. Hvor stressa og redde de er, hva slags dag de har hatt osv. Hvis du er heldig, så blir du sett på som en borger med rettigheter, men det skal ikke så alt for mye til før den statusen endrer seg.

Sitat av David01 Vis innlegg
Men essensen i det jeg skriver er også å være djevelens advokat. Det er mye i denne saken vi ikke kjenner til. Og media har gjerne en vinkling som vil slå ut skjevt, uavhengig i hvilken part sin favør det måtte være.
Vis hele sitatet...
Akkurat det er jeg helt for. Spiller ofte djevelens advokat selv, og har mang en gang sett meg nødt til å påpeke at politiet gjør mye bra, når jeg synes politihatet går litt til hodet på folk.

Sitat av David01 Vis innlegg
Dette er dessuten noe som er veldig ødeleggende for den tilliten politiet bør bygge seg opp i samfunnet.
Vis hele sitatet...
Ja, det er helt tragisk, men også veldig bra at det kommer ut, når det først er noe som skjer. Og vi vet godt at det skjer, i langt større omfang enn det som dekkes av media. Heldigvis har det vært en del fokus på maktmisbruk fra politiet i media i det siste.
Sist endret av mentalmelt; 26. april 2023 kl. 21:54.