View Single Post
Sitat av ronniba Vis innlegg
Men bonden som dreper alt liv for å produsere grønt kan fint drepe dyr og insekter?

Prøver å forstå deg, ikke arrestere deg på noe.
Vis hele sitatet...
Det trengs mer planter til dyrefor enn om vi spiser det direkte. Så det totale antallet drepte dyr vil gå ned om vi ikke spiser dyr.
Jeg mener også vi må jobbe mot at så få dyr og insekter skal dø under produksjonen av plantemat, men vi kan jo begynne med å ikke drepe ku, gris og kylling direkte i landbruket.
Forstår også at det er umulig å leve helt uten at vi påvirker natur og dyr men vi bør unngå så mye unødvendig lidelse som mulig.

Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Kos deg med peanøtter du.

Har alltid spist kjøtt og kommer alltid til å spise kjøtt veldig glad i dyr da<3
Vis hele sitatet...
Er du virkelig glad i noen du dreper?

Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Når det gjelder dyr.

Det er ganske fælt at noen dyr skal være sperret inne for profitt, det er faktisk ganske sykt hvordan det ser ut og håper det forandrer seg. I Norge så tror vi jo på at dyr som lever bedre, smaker bedre.

Men poenget mitt er, hvis ikke vi hadde drept de dyrene, så hadde de blitt myrdet enda mer brutalt i villmarken av feks en Bjørn eller andre rovdyr som bare tenker på sitt neste måltid, sant.

Protein og vitaminer fra veggis ting er ikke det samme som man får fra kjøtt, som våres forfedre etter forfedre har jaktet på.

Men jeg tror på balansert kosthold, ikke bare kjøtt altså jævlig keen på sånn protein smoothie med bær.
Vis hele sitatet...
Alle de dyrene er avlet frem av mennesker for å bli drept til mat. Så de hadde ikke blitt drept brutalt i naturen fordi vi hadde sluttet å avlet de frem.

Fullt mulig å leve sunt på et 100% plantebasert kosthold. Bare å se på hva FHI sier om det
Sist endret av brokkolireddik; 11. april 2023 kl. 20:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.