View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som overskriften tilsier, så driver jeg med litt salg på si, hehe. Kundene mine er som folk flest, de verken bruker eller har kontanter, og jeg blir nødt til å ta betalt med vipps for å få solgt no. Omsetningen er vel på rundt 15k i måneden, alt dette er innom brukskontoen min.

Eller, jeg får riktignok litt kontanter, og disse setter jeg igjen inn på konto, fordi jeg er som folk flest og syns det er praktisk at ting er digitalt. Er sjeldent mer enn 1500 på en måned (spredt litt utover selvfølgelig, og aldri samme summen hver gang), og det er vel strengt tatt ikke så vanskelig å forklare bort. Dette kalles jo selvfølgelig hvitvasking, men lyser det masse røde lamper hos banken på så små summer?

Hvor lang tid tar det før jeg har vipps/banken/skatteetaten på nakken, hvis de i det hele tatt bryr seg om summer som 15k i måneden? Er det noen på forumet som vet hvordan dette fungerer? Er spesielt vipps jeg er interessert i å vite noe om, for det hadde vært helt krise om jeg ble utestengt derfra.

Burde jeg kanskje bare nekte å ta imot vipps, og heller satse på å vaske penger?