View Single Post
Dette er snodige eksempel. Å plassere parti i bås på grunn av ting som hende for 30-50 år sidan, og som dei faktisk har endra syn på i ettertid, er om lag som at eg skulle kritisere AP for tidlegare marxisme og revolusjonstankar. Hagen er for abort, og faktisk var det kun ultraliberale Unge Venstre som var tidlegare ute enn FpU med å føreslå ei parnerskapslov, og i Stortinget var FrP-representanten Jan Erik Fåne medforslagsstillar til partnerskapslova.
Vis hele sitatet...
Her kommer du med bortforklaringer. Hva ungdomspartiet har ønsket er irrelevant for Frp. Frp stemte også samlet mot ekteskapsloven i 2008.
https://www.nrk.no/norge/flertall-fo...oven-1.6035122
https://www.nettavisen.no/carl-i-hag...-95-3423213653
Ser man på voteringene i stortinget har ikke partiet byttet mening.

Et liberalistisk parti vil aldri at staten skal bestemme disse tingene.

Om offentlige oppgaver blir gjort av det private eller det offentlige er også er helt likegyldig så lenge det er det offentlige som del eller fullfinansierer oppgaven. Et liberalistisk standpunkt ville vært at staten skal ha minimalt med oppgaver ovenfor innbyggerne.

Som vi ser over, leitar du med lys og lykter etter illiberale trekk, men utan å finne dei i nemneverdig grad. Dei fleste partia på Stortinget er mot utviding av abortretten, ikkje berre FrP. Når det er sagt, er det ein del etiske problemstillingar som dukkar opp med omsyn til seinabortar, t.d. når fosteret nærmar seg å vere levedyktig. Ein grunntanke i liberalismen er er fridomen til einskildindividet ikkje skal innskrenke fridomen til andre, og dette gjeld også, med grunnlag i menneskerattene, retten til liv.
Vis hele sitatet...
Jeg har kommet med flere eksempler på hvorfor Frp ikke er liberalistiske. Du har bare sagt at dette er tull, kommet med påstander som ikke er riktige, eller bortforklart hvorfor de ikke er liberalistiske i akkurat denne saken.
"Nesten alle partiene på Stortinget vurderer å utvide abortgrensen"
https://www.dagen.no/okategoriserade...-abortgrensen/

Du ser ut til å tro at liberalistisk økonomisk politikk i en eller annen form er det samme som liberalistisk ideologi. Dette er ikke like begreper da liberalistisk ideologi handler langt mer enn økonomisk politikk.

Viss du vil ha ein konstruktiv debatt, held du deg for god til å kome med stråmannsargumentasjon. OK? Eg har aldri skrive nonsens som at FrP er for sosialdemokratiet. Eg har skrive noko slikt som at dei langt på veg støttar velferdsstaten (men med meir privatisering). La meg også minne deg om at det var konservative Bismarck i Tyskland som var først ute med ein velferdsstat, og at det var ei borgarleg regjering som innførte Folketrygdlova.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke stråmannsargumentasjon. Velferdstaten som Frp forfekter er per definisjon det viktigste elementet i sosialdemokratiet. Eller den nordiske modellen for velferdsytelser. Summen av Frp sitt program og politikk i posisjon har ikke ført politikk for en anglosaksisk eller søreuropeisk velferdsmodell. Ergo fører Frp sosialdemokratisk politikk.

Sivilisasjonspessimismen i fascismen skriv seg tilbake til tenkjarar som Schopenauer, Nietzsche og Spengler. No tviler eg på at du har lese noko som helst av desse tre, men generelt sett handlar det om kultursyklusteori som berre dels kan knytast til nasjonar, og som ikkje handlar om rase. At nasjonalsosialistane fylde idéane deira med sjåvinisme og rasisme, kan ein vel knappast klandre desse tre for. Når det gjeld fascismen i Italia, var ikkje rase nokon sentral ideologisk komponent før 1938, og då først for å blidgjere Hitler.
Vis hele sitatet...
Flott, du nevner politisk teori uten å sette dette i sammenheng med faktisk politikk.

Nei, nei, nei. Pinochet representerte nyliberalisme, konservatisme og nasjonalisme. Det er ikkje det same som fascisme, som du ser over.
Her kan du lese
Vis hele sitatet...
Jeg tviler svært på at hverken Rawls, Nozick eller Mill vil være enig i at Pinochets regime er liberalistisk i noen som helst forstand utenom den økonomiske politikken. Igjen, du går i fellen der du beskriver et regimes styreform og ideologi kun fra den økonomiske politikken.

Mykje betre enn Venezuela, som har vore Raudt og SV sitt ideal.
Vis hele sitatet...
Tror du bare det du selv vil? Rødt har flere ganger kritisert det autoritære regime i venezuela.
Her har vi dessuten Tybring-Gjedde som åpent hyller Orban.
https://filternyheter.no/tybring-gje...-siste-skanse/

Det er synd å skrive det, men det er nesten rart korleis du konsekvent tek feil. Den fascistiske rørsla stammar dels frå syndikalismen, som ei slags nasjonalsyndikalisme. Medlemskap i fagforeiningar var ikkje berre lov, men også pålagt i Italia og Tyskland. (Lenin avskaffa fagforeiningane og streikeretten, så då var vel han ein fascist, eller?)
Vis hele sitatet...
Du må definitivt lese deg opp på hva som har skjedd med fagforeninger under fascistiske regimer.
I både italia, Tyskland, Spania og Chile ble fagforeninger totalt knust. Gjerne ved å knuse arbeidstakersidens reelle samfunnsmakt og deretter knytte arbeidsgiversiden til staten og i tillegg fremme privat eiendomsrett og former for liberalistisk økonomisk politikk.
Denne kronikken beskriver dette godt.
https://www.sv.uio.no/econ/om/aktuel...-28-moene.html


Kva slags likskapar?
Vis hele sitatet...
Denne artikkelen gir noen analyser uten at jeg nødvendigvis er enig i alt som står her.

https://www-jstor-org.ezproxy.uio.no...in=&acceptTC=1


Sosialdemokratiet har for lengst avvist marxist-leninismen, og det har vore mykje vondt blod mellom sosialdemokratar og marxist-leninistar av den grunn. Under ein streik i 1932 marsjerte t.d. marxistar og nasjonalsosialistiske brunskjorter skulder ved skulder i Berlin og gjekk til åtak på streikebrytarar, medan sosialdemokratiske "bonzen" var forhatte av begge.
Vis hele sitatet...
Venstresiden kaller seg gjerne sosialister enda. Det er ingen partier på stortinget i dag som er marxist-leninister. Hvor har du dette fra? Norge har per definisjon en form for sosialistisk statsform.

Eg meiner - som eg alltid har gjort - at FrP har element frå eit breitt spekter innanfor liberalismen (frå klassisk liberalisme til sosialliberalisme), og også element som ikkje høyrer heime i liberalismen i det heile. Men alt i alt er det eit liberalistisk parti, som også FrP sjølv meiner.
Vis hele sitatet...
Så Nord Korea er demokratiske eller hva?
Frp fører igjen noen få liberalistiske trekk i den økonomiske politikken og nærmest null liberalistisk politikk på nærmest alle andre politikkområder.

Forresten, hvilken fagbakgrunn har du? Siden du åpenbart ikke er historiker eller statsviter
Sist endret av Witchcraft; 3. juni 2022 kl. 21:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.