View Single Post
Sitat av 420master Vis innlegg
Men ok tilbake til et spørsmål som jeg har stilt utallige andre men kun fått tilsvar på de samme argumentene… de som er utsatt, er jo vaksinert. De få som ikke kan har jo en risiko om alle er vaksinert uansett. I mitt hode spiller ikke den logikken helt på lag med min logikk. Vil Anders sin kropp få alvorlig sykdom om jeg ikke er vaksinert? Jeg forstår at vaksine gjør at immunforsvaret klarer å stå imot bedre og dermed hindre smitte. Men videre smitteeffekt fra vaksinen er «overvurdert» og det kommer fra Nakstad selv.

Eneste grunnen som står igjen er en helsesektor som har slitt i åresvis pga udugelige politikere og et snillisme samfunn.

Hvorfor er da nedstengning av landet IGJEN på gang? Når mener man vi virkelig kan bestemme oss for å slippe tøylene?
Vis hele sitatet...
Slik jeg har forstått det er tiltakene denne gangen for å forhindre at sykehusene blir for overbelastet på grunn av for mange innleggelser.

Og ja det har lenge vært et kapasitetsproblem i sykehusene, men når det er en situasjon som gjør at kapasiteten kan bli sprengt på kort tid må de gjøre noe for å unngå dette.