View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Sitat av stepry Vis innlegg
Tuller du? Jeg sier jo at konsekvensene har vært ekstrem polarisering og splittelse i folket, hva snakker du om egentlig? Jeg blir virkelig nysgjerrig på grunnen til å poste et så tankeløst innlegg, har du i det hele tatt fått med deg hva som har foregått over de siste åtte årene?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg tuller ikke. Jeg forstår ikke hva du mener. Så da kan du velge å oppklare det for meg, eller så kan du rante litt om hvor tankeløs jeg er, alt etter hva du ønsker å oppnå med denne diskusjonen.

Mener du at den ekstreme splittelsen i befolkningen er en konsekvens av Bidens sviktende kognitive evner?
Vis hele sitatet...
Men jeg vet jo ikke hva du ikke forstår? Mener du at du ikke har sett noen tegn til drastisk økende polarisering? Fordi det er det som har skjedd, og det som er poenget er at vi må bevisstgjøre hverandre om nettopp dette. Grunnen til det, er at fordi jo lenger trenden mot økende polarisering fortsetter, jo flere og potensielt drastiske negative effekter vil kunne utspille seg som et direkte resultat av dette.

Jeg mener at spørsmålet om Biden sin mentale helse kun illustrerer et poeng, og det er at den ekstreme splittelsen i folket er et resultat av polarisering. Herregud, bare se på denne tråden i seg selv, hvor folk neglisjerer bekymringsmeldingene i forhold til Biden utelukkende fordi Trump har påpekt det.

Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg holder det helt åpent at det er jeg som er mindre med og ikke du som er utydelig, men sånne setninger som dette forstår jeg rett og slett ikke:
Sitat av stepry Vis innlegg
Jeg tror ikke Joe Biden vil være den direkte konsekvensen av et eventuelt skrekkscenario som kan utspille seg, men han vil være symbolet på symptomet som skapte problemet.
Vis hele sitatet...
Vis hele sitatet...
Det jeg forsøkte å formidle henger litt sammen med det jeg skrev ovenfor, men la meg prøve å utdype. Uavhengig graden av svekkelse ved Bidens mentale helse, så kommer han neppe til å gjøre noen spesielt kontroversielle eller problematiske handlinger i sin periode som president. Men, i og med at man har kommet til det stadiet at personen som sitter i verdens mektigste posisjon gjør en så dårlig figur av seg - så representerer han et symptom, som gjør han til et symbol på resultatet av polariseringen. Vi har vært villige til å akseptere en åpenbart uegnet person som president, utelukkende fordi han er på den motsatte politiske siden av den siden man hater.

Sitat av *pi Vis innlegg
Du tror ikke Biden er konsekvensen av et skrekkscenario? Mener du grunnen til? Og hvilket skrekkscenario ser du for deg?
Vis hele sitatet...
Biden kommer ikke til å være en direkte konsekvens av et skrekkscenario fordi han neppe kommer til å gjøre så mye ut av seg som president. Skrekkscenarioene som kan utspille seg som et resultat av polariseringen er utallige, men bør google litt etter potensielle konsekvenser av den økende polariseringen.

Sitat av *pi Vis innlegg
Sorry, jeg skjønner ikke hva du snakker om. Kan godt hende det er jeg som kommer til kort men... en diskusjon er jo bare verdifull hvis begge parter henger med.
Vis hele sitatet...
Helt enig, og be meg gjerne utdype om jeg ikke har klart å formidle meg på en måte du forstår


Sitat av vidarlo Vis innlegg
Har du vurdert alternativet - at det er du som har fjerna deg frå rasjonalitet? Det er ei mogelegheit.
Vis hele sitatet...
Ethvert perspektiv er midlertidig, vi forandrer oss fra dag til dag. Alt vi eksponeres for og alle tanker vi gjør oss er med på å forme oss. Jeg er en person som har blitt mindre og mindre skråsikker for hvert år som går, og mer og mer nyansert. Jeg har gått igjennom perioder av livet hvor jeg har gjort alle feilene jeg ser andre gjøre nå - og det er nettopp erfaringen med egne feil som gjør at jeg gjenkjenner de hos andre. Rasjonalitet er en verdi jeg verdsatt høyt helt fra jeg var ung, og som har vært en av mine sterkere personlige sider i livet. Dersom det skulle vise seg at jeg selv er virkelighetsfjern, så har jeg enda til gode å observere noen tegn til det selv. Jeg har heller ingen konflikter med verken venner eller familie, noe jeg tror hadde vært særdeles vanskelig dersom ditt inntrykk av meg skulle ha vært korrekt.

Har du vurdert alternativet - at det er du som kanskje overvurderer din egen selvinnsikt, og at du kanskje ikke er så konsekvent i tankemønsteret ditt som du tror? Er du åpen for at du til enhver tid umulig kan ha oversikt over alle mulige synsvinkler, og at dette kan gjøre at til tross for at du selv er overbevist om at noe er riktig - faktisk kan vise seg å være feil? Føler du at du er flink til å forstå mennesker? Er du en person som får folk til å føle seg bedre etter å ha snakket med deg?

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Eg har stortsett ytra at det som er presentert så langt i tråden ikkje er overbevisande for fem flate øre; vesentleg del av det er altright-angrep på Biden, som må tolkast inn i kontekst.
Vis hele sitatet...
Jo men selv om du ikke har bevis verken i den ene eller den andre retningen, så tar du alltid et standpunkt. Vi hadde en lignende diskusjon når temaet var om Covid-viruset kunne stamme fra et laboratorie, i den diskusjonen så ga du et inntrykk av at alle som trodde på var konspirasjonsteoretikere. I denne tråden så virker det som at du mener det samme. Eventuelle mangel på bevis i èn retning, er ikke bevis for at sannheten ligger i den andre retningen.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Eg krev heller ikkje at nokon høyrer på meg; eg deltek her på linje med alle andre. Eg er veldig åpen for motargumentasjon - men det har så langt vore jævla lite av i tråden. Det har stortsett vore lenker til ymse youtubeklipp med kommentarer om at Biden åpenbart er dement e.l.
Vis hele sitatet...
Selv om du ikke stiller noen krav til å bli hørt, så er du en person med ekstremt sterk innflytelse her på forumet - dette faktum gjør at du i det minste burde stille høyere krav til deg selv. Hva er det forøvrig som er feil ved å bruke youtube-klipp for å illustrere tegn til bekymring for Biden?

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Og å gjenta påstanden om at Biden er dement er ... ikkje konstruktiv når den er repetert for fjortande gang.
Vis hele sitatet...
I likhet med å fornekte at han er det.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er eit tema fordi Trump gjennom heile valkampen snakka om Sleepy Joe, Slow Joe, Stupid Joe også viare, og hinta til at Biden var dement.
Vis hele sitatet...
Dette er utsagn som gjør at jeg ikke vet hvordan jeg skal forholde meg til deg. Det virker som at du baserer deg på at Biden er ved sine fulle fem, utelukkende fordi Trump sa at han ikke var det? Hvis du virkelig mener at dette er "fake news", så er det nær sagt umulig å ikke trekke paralleller fra deg til de på den virkelighetsfjerne siden av høyresiden. Mener du virkelig at alle bekymringsmeldingene i forhold til Biden er bullshit?




Sitat av caperno Vis innlegg
Jeg syntes det er rimelig oppsiktsvekkende at de fleste som drar frem Bidens' helse stort sett er de samme som støttet Trump i alt han sa og gjorde.
Vis hele sitatet...
Klarer altså å finne din egen synsing for oppsiktsvekkende? Vel, du illustrerer imidlertid et poeng, og det er at en slik generalisering basert på et subjektivt inntrykk, er en direkte konsekvens av polarisering.



Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Det virker rett og slett som om noen har vært så i mot Trump at de overkompenserer i sin støtte for Biden og demokratene.
Vis hele sitatet...
Jeg sitter med nøyaktig den samme oppfatningen.
Sist endret av stepry; 15. november 2021 kl. 13:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.