View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
https://www.reuters.com/article/fact...-idUSL1N2P912V

Sånn seriøst så er tråden et forbanna trainwreck. Hundre nye videoer av biden er ikkje så forbanna interessant. Kan de ikkje heller lese det som er av seriøse innlegg i tråden, t.d. robhol, mine og nso sitt, som faktisk forsøker å diskutere saka? Så langt har dei vorte møtt med... vel. Ingenting?
Vis hele sitatet...
Det begynner omsider å bli åpenbart for flere at du (og noen av de andre "influencerne" her) ikke alltid er de oraklene som dere forsøker å fremstå som. Når du selv i en tråd som dette hevder at "dere prøver å diskutere", uten noen som helst anerkjennelse om at Bidens kognitive helse mildt sagt er et legitimt spørsmål, gjør det ganske åpenbart at en faktisk diskusjon er noe dere selv absolutt ikke er interessert i! Gratulerer med reuters-linken, nå burde alle forstå at alt står bra til med Biden


Sitat av *pi Vis innlegg
Det er litt vanskelig å forsvare "konsekvensene som har utspilt seg" når ingen gidder å si hva disse konsekvensene er eller dokumentere at de faktisk har utspilt seg. Hva snakker du om, egentlig?
Vis hele sitatet...
Tuller du? Jeg sier jo at konsekvensene har vært ekstrem polarisering og splittelse i folket, hva snakker du om egentlig? Jeg blir virkelig nysgjerrig på grunnen til å poste et så tankeløst innlegg, har du i det hele tatt fått med deg hva som har foregått over de siste åtte årene?



Vidarlo var blant enkelte andre her inne folk jeg anså som velreflekterte, beleste, rasjonelle og løsningsorienterte bidragsytere på et forum som dette. Dette har over tid endret seg til å fremstå som en illusjon, avslørt av ubristelige forutsigbarheter. Det er mange å ta av, men èn betydningsfull gjenganger er at dere ikke evner å innrømme feil eller endre mening, samtidig som dere forventer at det burde være en selvfølge at andre burde høre på dere. For all del, dere har masse bra å komme med fordi dere har mye kunnskap, men der dere bidrar best er ved å besvare spørsmål om teknologi osv. Politikk handler imidlertid om mer enn hva du kan, det handler også om i hvilken grad du er i stand til å relatere med andre mennesker! En diskusjon er verdiløs med mindre den er konstruktiv for begge parter.

Grunnen til at jeg peker dette innlegget såpass krast i retning til enkelte her, er at dette forumet har brukere som har en så stor "sway" at dere praktisk talt kan gi folk meninger bare ved å si noe. Dette privilegiet kommer faktisk også med et ansvar! Selv om dette innlegget neppe har trengt igjennom rustningen egoene deres har tilegnet seg, så har jeg faktisk trampet dere ganske kraftig på tærne - men det er ikke fordi jeg prøver å være "slem". Denne taktikken er intet annet enn ett forsøk på å nå igjennom til dere, fordi jeg genuint ønsker at dere bruker den påvirkningskraften dere har mer konstruktivt.


Med mindre jeg kan se et snev av selvkritikk fra de som føler seg truffet av det jeg sier, så kommer jeg neppe til å underholde defleksjonstaktikkene jeg forventer i retur.