View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Et motargument til dette er at når man vaksinerer seg så begrenser man også spredningen. Jeg er ikke nødvendigvis uenig i dette. Jeg er bare uenig i at vaksinen er det eneste som begrenser spredningen. Dersom man utsetter å vaksinere seg, slik jeg og et fåtall gjør, er det selvsagt viktig at man tar personlig ansvar for å ikke spre smitten videre. Jeg holder meg stort sett hjemme; jeg holder alltid god avstand til folk; jeg holder alltid munnen tett i offentlige rom; jeg bruker maske når avstanden blir for liten (t-bane, buss); jeg vasker/spriter hender ute i offentligheten.
Vis hele sitatet...
Ingen har påstått vaksiner er einaste måten. Men enkelte av oss er lei av å gå med maske, og å ikkje kunne samle tredve stykker på lønningspils.

Du kan seriøst ikkje snakke om at du føler deg misforstått når du presterer såpass grove stråmenn sjølv.
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Når det kommer til hva som er best, naturlig immunitet eller vaksine, er det i følge vitenskapen fortsatt mye usikkerhet.
Vis hele sitatet...
Relativt irrelevant imho. Eg vil ha immunitet, men eg har ikkje spesielt lyst til å gjennomgå sjukdom med potensielt alvorlege konsekvenser, og vel difor vaksine. Om infeksjon gir marginalt betre immunitet så endrar ikkje det mi vurdering. Og når det kjem til risiko ved vaksine v. sjukdom er ikkje forskinga tvetydig.

Forøvrig har du ikkje vist til forskning som understøtter påstanden din.