View Single Post
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
Elsker det argumentet der og jeg har lest det maaaange plasser.

Vaksina er tvunget, du må i karantene i 3 dager, får ikke dra til utlandet, dra til sverige, dra i noen type "eventer" eller begivenheter. Det er rettigheter jeg hadde i 2019 og ikke nå, men om jeg tar vaksina og viser fram covid-passet mitt så er det null stress joggedress.

er det ikke tvang?


Jeg svarer på resten i morgen, skal på jobb klokka 5 så. gleder meg til å lese hva du har skrevet.
Vis hele sitatet...
Dersom du skal jobbe som rørlegger må du ha gjennomgått relevant utdanning, gått i lære og avlagt svenneprøve. Dersom du gjør disse tingene kan du bli rørlegger, hvis ikke - fuck off. Blir du med dette tvunget til å bli rørlegger?

Grunnskolen er du derimot tvunget til å gjennomgå! Det kan selvsagt skje på mange forskjellige måter; offentlig skole, religiøs privatskole, steinerskole, hjemmeskole - men hvis foreldrene nekter å la ungen lære å lese og skrive ender det med politi og barnevern, for staten har bestemt at litt utdannelse skal alle ha. De gjennomfører med tvang om nødvendig.

Ser du forskjellen? Dersom det var vaksinetvang hadde du blitt vaksinert. Enten ved at du frivillig rusla ned i idrettshallen i bygda på avtalt tidspunkt, eller at fire bevæpna politifolk holdt deg fast i bakken mens du fikk sprøyta i armen. Sistnevnte skjer ikke. Du kan velge å la være å vaksinere deg. Det har konsekvenser, men du kan la det være og du møter ingen formelle straffereaksjoner ved å gjøre det. Akkurat når en veldig sterk oppfordring bikker over i å bli tvang er et spørsmål man kan filosofere ganske mye om, og jeg er fullstendig inneforstått med at tvang kommer i mange former. Men å kalle det vi opererer med nå for tvang, der det i all hovedsak koker ned til når allerede inndratte privilegier og rettigheter blir tilbakeført, det blir imo litt søkt.