View Single Post
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Fordi du kan bli smittet og deretter smitte noen @Fulmen kjenner som fortsatt står i vaksine kø.
F.eks. en ung person som ikke vil få vaksine før til høsten.
Som kan ende opp med alvorlige post covid skader.
Vis hele sitatet...
Dette blir så useriøst at jeg orker faktisk ikke svare deg ordentlig på dette. En retorikk hvor du enten er en morder eller det som verre er, er ikke verdt tiden min.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Jeg både forstår og forstår ikke... Budskapet ditt er enkelt nok å fatte, som sådan. Og jeg har ingen problemer med å akseptere at du ikke lar deg vaksinere heller: Jeg setter din rett til å selv velge veldig høyt og jeg er faktisk villig til å akseptere at en forlenget pandemi er prisen vi må betale. Så det er helt greit!

Det jeg ikke forstår er hvordan du gr frem for å ta beslutninger. Hvis du ikke er interessert i fakta, hva gjør du da i forkant av viktige valg? Flipper du mynt og kron? Hvordan tenker du? Det er jeg interessert i å forstå.
Vis hele sitatet...
Dette derimot er en ordentlig måte å stille et spørsmål på.
Det er til dels av samme grunn til at jeg aldri har tatt influensa-vaksinen. Enda jeg har opplevd å blitt skikkelig syk, og hatt noen ganske "grusomme" dager med effekter som vedvarte i lang tid etterpå. Var rimelig redusert. Og når et såpass ille influensa-virus gikk rundt, så var det aldri noe snakk om å være en "morder" eller at en var nødt å unngå alt. Selv om en naturligvis gjorde det. Jeg er interessert i fakta, og det er som resultat av fakta tilegnet gjennom epidimien, og en mild risiko, som gjør at jeg ikke gidder å ta vaksinen.

Flere jeg kjenner har tatt vaksinen, og jeg er på ingen måte en vaksinemotsander. Tar gjerne vaksiner som må til om en skal reise til Afrika for eksempel, i utsatte områder. De som utgjør den største andelen av innlagte er folk med enten overvekt, alderdom, og andre skjøre tilstander. Det er naturligvis unntak til det nevnte, men ellers er det en ganske mild risiko for å bli alvorlig syk - Både uten og med vaksinen. Kroppen har trossalt et naturlig immunforsvar også.

Jeg påstår ikke at vaksinen ikke fungerer, at corona ikke kan være en alvorlig greie, det eneste jeg mener er med risikoen tatt i betrakning, så anser ikke jeg vaksinen som noe jeg har behov for å ta. Det er naturligvis fullt mulig at jeg kan bli alvorlig syk, eller lide. Men fremdeles ville jeg da utgjort en statistisk minoritet. Problemet med denne vaksine debatten er at man enten får folk som slenger ut at en er en morder, eller "munnbind-brann Svein". Det er ikke en mellomting. Det blir kanskje litt selvmotsigende å si at min avgjørelse ikke er basert på "vitenskap". For alt fra corona begynte har jo vært med på påvirke meg, men til syvende og sist så har jeg rett og slett ikke lyst fordi jeg ikke anser det som viktig for meg. Vi vet også at det er tilfeller hvor vaksinerte både har fått viruset, samt smittet andre. Selv om det er lavere risiko for dette, så er det fremdeles mulig - Og det kan en strengt tatt ikke vite 100 prosent sikkert. Derfor faller argumentet mot at uvaksinerte vil drepe Ola som handler i butikken bort for min del.


Sitat av Fulmen Vis innlegg
Å redusere et såpass viktig spørsmål som dette til "vil ikke" er barnslig. Hvis du vil være voksen og en del av et fungerende samfunn må du komme med et bedre argument.
Vis hele sitatet...
Du får akkurat samme svar som første person. Du bare forsterker min avgjørelse om å ikke ta vaksinen.
Sist endret av Quakecry; 18. juni 2021 kl. 16:29.