View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hva betyr for eksempel "jages med hunder"?

Hvis jeg sier at hjemmebrenning, cannabisdyrking og rekreasjonelle rovmord bør legaliseres, og du i ditt tilsvar utelukkende henger deg opp i sistnevnte ønske - kan vi da fastslå at du støtter cannabisdyrking og hjemmebrenning?
Åpenbart ikke.

Mener du her at du spiser fisk, vilt, svin og uetiske fjørkre, eller mener du at du spiser uetiske fjørkre, utetisk vilt, uetisk svin og uetisk fisk? Sistnevnte tolkning er den mest naturlige, og det var den jeg la til grunn.
Vis hele sitatet...
Med «jages av hunder» mener jeg f.eks. det som foregår fra ca. 17.00 i dette klippet. Jeg definerer det som stressende for dyret, men selvfølgelig er det ikke nødvendigvis stort verre enn hva de kan oppleve naturlig, og avslutningen om den utføres korrekt er selvsagt mye bedre enn hva de opplever i det fri.

Svaret mitt i parantes kunne med hell vært etterfulgt av et sarkasmeunderstrekende «:P».

Du tolket riktig, som sagt skulle ikke vilt vært med i den oppramsinga. For øvrig ville jeg definitivt spist dyrene som selv er uetiske før de etiske dyrene.

*pi: Absolutt et viktig aspekt i blydebatten, men hvis man virkelig er glad i naturen så vil man ikke etterlate tonnevis med bly i den. At det var forbudt gjør det jo ikke bedre at det ikke er det nå. Men som myoxo er inne på, så kanskje det burde være en mellomting.