View Single Post
Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Viss noen grupper personer skal skjule at det virkelig er skadelig for resten av landet må dere jo forstå at disse folka kommer til gjøre triks som dette, å "late som" de blir dårlige når de vet det ikke er ferdig. BARE for å skape snakk "haha de er gale de der folka som tror stråling er farlig/de som merker det fysisk/psykisk" også går historien Norge rundt liksom...
Vis hele sitatet...
Dette er en såkalt ad hoc-hyptese. Jeg gidder ikke å debattere på det nivået, så jeg tror heller vi tar et steg tilbake: Hva slags eksperiment foreslår du for å teste om symptomene på eloverfølsomhet har noe med elektromagnetisk stråling å gjøre? Hva ville være din nullhypotese? Kan du forestille deg et eksperimentelt utfall som ville fått deg til å endre oppfatning?

Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Alle seriøse som bryr seg om stråling har instrumenter for å måle dette, du kan til og med ha apper på mobilen som måler strålingen rundt deg i noen grad.
Vis hele sitatet...
I likhet med golfkøller er måleinstrumenter generelt livsfarlige i hendene på ukyndige personer og terrorister.

Men seriøst. Hva fremstår som mest sannsynlig her - at "De" hyra inn skuespillere og fikk Sarv_2 sine overordnede til å lyve til ham om anleggets driftstatus, utelukkende for å gi ham et feilaktig inntrykk... eller at de såkalt el-overfølsomme opplevde en velkjent, veletablert og etterprøvbar psykologisk effekt (noceboeffekten)?

Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Jeg tror det er en reel ting, å det er skadelig/skadeligere enn folk tror, men også mange som faker at de merker det, enten pga de har en agenda eller oppmerksomhetshorer.
Vis hele sitatet...
Hvorfor fremstår dette som mer plausibelt enn alternativene?

Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Tror de har utelatt en viktig del i vitenskaps bildet angående mennesker å "elektrisme" "elektromagnetisme" etc.
Vis hele sitatet...
Du tror. Jeg har undersøkt. Og vet du hva som er litt artig? Jeg har vært på forelesninger i elektromagnetisme som ble holdt av en fyr som forsket på eloverfølsomhet i 18 år før han ble enig med reesten av verden om at det i alle fall ikkee hadde noe med fysikk å gjøre. Tro det eller ei, men det finnes forskere som har viet nær sagt hele sin akademiske karriere til å utfordre veletablerte teorier, stort sett med svært magert resultat.
Sist endret av Myoxocephalus; 9. november 2020 kl. 14:08.