View Single Post
Nei, jeg blir ikke krenket av det. Men det er det jeg oppfatter at mange blir krenket av når jeg leser metoo artikler om temaet.

"Jeg har for eksempel stått på jobbmøte da en samarbeidspartner jeg aldri har møtt før finner det naturlig å legge ansiktet sitt inn i puppene mine. Jeg rygger og spør hva han driver ned, han gliser til kollegaene. Hva gjør de? Flakker litt med blikket og flirer beskjemt"

Det her høres jo helt sykt ut! Har du faktisk opplevd det? Kunne aldrig sett for meg at noen jeg jobber med kunne gjort noe slikt, ikke en gang de mest på kanten. Det her høres så fjernt ut for meg, at jeg har aldrig har tenkt tanken på at det kan oppstå en slik situasjon. Hadde jeg vert han andre fyren, så vet jeg ikke hvordan jeg hadde reagert. Antageligvis hadde jeg nok bare kommet til å stå å måpe, og ikke helt visst hva jeg skulle gjort ei stund..
Det her er slikt som man så absolut ikke skal trenge å finne seg i. Vil du påstå at det er normalt for jenter å oppleve slikt? Jeg har nå en mistanke om at flere av oss her nå sitter med en litt feil oppfatning av hva den andre mener med trakasering. Jeg merker at det er litt vanskelig å få ut på tastaturet hva jeg mener værtfall.

Sitat av Absurd Vis innlegg
Liksom jeg skjønner hvorfor en kvinne kan føle seg krenket hvis noen skriker ut jævla fitte som et skjellsord. Men tror litt av poenget hans er at dette er språk som brukes i slike arbeidsmiljøer og som i bunn og grunn ikke er ment krenkende, men som lett kan oppfattes krenkende av noen (både menn og damer).
Vis hele sitatet...
"fette, hælvetes mannskit" kan av og til høres om du er innom oss. Men det er ikke retta mot noen for å krenke. Det er et generelt kraft uttrykk.
Sist endret av Sarv_2; 30. desember 2019 kl. 17:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.