Tråd: Lære C++
View Single Post
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Har du erfaring med programmering fra før? Jeg vil påstå cplusplus.com, cprogramming.com og learncpp.com er sider som er greie som et utgangspunkt. Ellers så har man selvfølgelig bøkene til Stroustrup , men det kan være tungt å komme seg igjennom. For noen år tilbake ville jeg vært veldig veldig forsiktig med å henvise til YouTube som ressurs, men i dag er det et helt annet tilfelle. Men vær forsiktig med å bare bruke YouTube som læringsressurs: videoer er ikke nødvendigvis noe som setter hjernen i høygir, og retensjonsraten er i min mening ikke den beste med video som læringsmedium for programmering, det blir litt for "passivt".

Hvor lang tid det blir å ta deg å lage noe er en svært flytende greie. Noen klarer instinktivt å plukke opp programmering, mens andre har vanskeligere for å ta både konseptene og ikke minst finne på noe som er interessant og givende i kode. Det er verdt å nevne at å lære programmering er en iterativ og interaktiv prosess, så du vil være i gang med å skrive kode allerede første eller andre dagen. Les kode/tutorials/bøker, og bruk det du har lært.
Sist endret av m0b; 21. august 2016 kl. 16:54.