View Single Post
Grand Masseuse
Avion's Avatar
55
Beklager om dette blir litt off topic! Fikk stadig angstanfall under cannabisrus tidligere, og måtte kutte forbruket i noen måneder i håp om at dette skulle lette på symptomene.

Da jeg forsøkte meg på ny etter pausen, så fikk jeg igjen angstanfall og måtte kombinere denne seshen med alkohol for å roe nervene. Ventet da enda lenger, og tenkte at jeg kanskje hadde tatt en for kort pause.

Et par uker senere ville jeg igjen prøve meg, da jeg satt hjemme for meg selv foran TVen. Dro frem en glassbong jeg hadde liggende, og tenkte at jeg skulle prøve på noe "nytt" - å røyke cannabis på en veldig lite tradisjonell norsk stil, altså å røyke cannabis UTEN tobakk. Norge har mye hasj (og weed, for den saks skyld), og det er vel for det meste det de i min omkrets røyker mest og favoriserer. Og da blir det gjerne (og realistisk sett hver gang) kombinert med tobakk. Fylte opp bongen med noen klumper med hasj (ekskluderte tobakk), og tok meg et trekk. Jeg ventet i 10 minutters tid for å kjenne etter hvordan kroppen skulle takle dette. Jeg ble HELT chill, uten noe markante tegn til angst/panikkanfall. Kjente jo dog at kroppen stresset litt ekstra med det første, men skjønte da at dette kun var GABA-nivået som endret seg.

Nå som kroppen slapp å stresse med nikotin sammen med cannabis, så taklet den det mye bedre. Tok meg en j med rent grønt også, og dette fungerte enda bedre. Endelig kunne jeg nyte cannabis igjen slik som jeg kunne for et par år tilbake. Har nå røyket daglig i over et år igjen uten problemer.