View Single Post
Det ble, husker jeg ikke helt feil nettopp postet en ny tråd om noe ny forskning på dette området. Det kom vel rimelig klart frem at det gjenstår svært mye hva angår kreft og cannabis. Fortsatt er vel det eneste bruksområdet i kreftsammenheng symptomdemping. Spessielt viser det seg effektivt for noen når det kommer til bieffekter av vanlig kreftbehandling.

Det er jo interessant at man påstår at det er en konspirasjon mot forskning på dette feltet, for så å si at nå er det blitt gjort. Det bekrefter bare det vi har sagt, nettopp at det har vært forsket på, og vil bli forsket på. Poenget var vel at det kan hende det er andre ting som også forskes på samtidig. Noe sier meg at den samlede kampen mot kreft ikke setter alle eggene sine i den grønne kurven.

Man kan jo legge til at man i Sveits nå forsker på MDMA, LSD og andre psykoaktiver i forbindelse med psykiske lidelser. Ulovlige stoffer altså. Det er også et prosjekt i Norge som gjør akkurat det samme. Et stoff trenger absolutt ikke bli legalisert for å bli forsket på. Man forsker f.eks på livsfarlige kjemiske våpen hele tiden rundt om i verden. At det er en viss stigma rundt cannabis skal jeg ikke nekte på. Men kan legaliseringskampen ha bidratt litt til dette ved å blande kortene med kampen for medisink cannabis? Morfin er et strengt kontrollert stoff i Norge, alikevell benyttes det på sykehus rundt om i landet på en daglig basis. Tilogmed kokain brukes ved enkelte operasjoner.