View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Her arbeider du under premisset om at han
a) akter å holde sin del av avtalen, og
b) at det han virkelig ønsker faktisk er det samme som det han ber om.

Hvis noen stiller slike krav er ingen av antakelsene rimelige. Tvert imot er det der ganske standardoppsett for folk som ønsker å utøve makt mot andre; få deg til å si ja til noe uskyldig først og så kreve mer og mer. Jeg synes rådet ditt virker naivt.
Vis hele sitatet...
Jeg vurderte samme rådet, og i andre tilfeller tror jeg det ville hengt på greip.

Spesifikt, om dette var en i utgangspunktet en ikke altfor ubalansert person som hadde en lengre nedtur psykisk, så kunne en ordentlig, balansert og skikkelig konfrotasjon (med rolige venner til stede som sørget for at ingen trådde over noen som helst grenser) sørge for at alle håpløse 'om jeg bare fikk vist henne hvordan jeg egentlig er' eller 'om jeg bare fikk sagt akkurat dette' tanker ble effektivt slått ned. Å behandle noen som kanskje ikke akkurat har hatt sine stolteste 4 måneder bak seg med respekt kunne også hjulpet til å ha satt punktum. Altså, om desperasjon heller enn aggressivitet hadde vært den grunnleggende grunnen tror jeg det hadde vært ett god råd. Ikke dette tilfellet dog.