View Single Post
Jeg brukte mikrodoseringer grunnet sykdom i denne perioden. Ellers har jeg alltid intensjoner om åndelig og meditativ vekst, og tenkte at Iboga kanskje kunne hjelpe og inspirere. Det gjorde det vel forsåvidt også. Jeg husker at jeg i begynnelsen synes Iboga var ubehagelig. Jeg fikk flashbacks til fortrengte minner. Mikrodoseringene hadde også en bingo-effekt i samkvem med andre mennesker i de første dagene (jeg kunne være svært utadvent eller svært innadvent). Jeg kunne være veldig fjern og utilpass og føle meg ille til mote. Jeg hadde også angstfulle drømmer og en følelse av dårlig selvtillitt de første dagene. Jeg har igunnen alltid vært trygg på meg selv og hatt god selvtillit. En drøm synes å peke tilbake til barneskolen i 3-4 klasse hvor jeg en periode følte meg liten og utenfor "gjengen", så jeg tenkte at det kanskje var fortrengte ting fra denne perioden som ibogaen renset meg fra.

Disse effektene varte bare i noen få dager - før jeg ble mer vandt med det. I ettertid føltes denne ubehagelige perioden som en slags renselse. Mikrodoseringene hadde også litt variende effekt. Plutselig kunne jeg få visuelle forstyrrelser på linje med svake doser sopp, mens jeg andre ganger ikke merket særlig til det. Mange ganger hadde også doseringene en euforisk effekt på meg. Iboga skiller seg fra alle andre psykedelika jeg har prøvd, det kan kanskje minne litt om Amanita Muscaria. En litt dissosiativ effekt hvor man lett kan få "stirren"/falle ut.

Når jeg nå tenker meg om så hadde det muligens en oppløftende effekt på humøret mitt i tiden etterpå også. Jeg husker jeg var veldig sprudlende og i godt humør i ganske lang tid etterpå.

Når jeg nå hørte gjennom linken bgge postet så fikk jeg lyst til en ny runde med mikrodoseringer. Men så var det prisen da.

Jeg håper en gang i framtida å ta full flood-dose. Men det blir ikke før om en god stund isåfall.
Sist endret av Bearass; 6. oktober 2015 kl. 23:53.