View Single Post
Lett å bli kjent med folk i Køben. Leiepriser og matpriser er lavere enn i Norge. En 2-3 roms kan du få for 6-8 tusen avhengig av hvor i byen/utkanten det er.

Å få jobb i utlandet er derimot ikke bare bare, du skal gjerne ha en spesiell utdanning for å være en attraktiv arbeidstaker, med mindre du har kontakter som kan ansette deg. Noen har flaks og kommer i vinterhalvåret, får seg jobb på dagen på for eksempel bar, og får beholde jobben ut sommeren.
Det lureste er nok allikevel å satse på et studie der nede i første omgang, og heller begynne prioritere jobb når du har fått et nettverk og kontakter.

Jeg vet ikke bruksbehovet ditt, så vanskelig å si en minstesum du bør ha med deg som buffer og etableringspenger, (jeg klarer meg på ca 3k i mnd i levepenger (mat, busskort ol.), 5k når jeg sløser mye eller er mye i Christiania) men vit ihvertfall at det ikke finnes et navsystem der nede på samme måten det gjør her. Du har ingen rettigheter i systemet dems, men enkelte skoler samarbeider med norge slik at du kan få studielån fra norge.