View Single Post
Så, jeg har da altså fått den ærefulle oppgaven å finne DSLR til kompisgjengen som driver med amatørfilmer, jeg er ikke i nærheten av noen fotonerd eller ekspert på temaet så jeg henvender meg nå til dere


Valget har falt på DSLR pga fordelen med å kunne bytte linser og lignende ganske lettvint, det finnes også ett tonn med ekstrautstyr til de fleste modeller til en ok pris på Ebay så det er positivt.

Sånn fra før av finnes det i privat eie 2 canon kameraer, 550d og 650d (ikke aktuelle å bruke) så det hadde vært kult om det fantes ett dugelig canon kamera i nærheten av vårt prisnivå (mer om det senere), enkelt med tanke på å låne utstyr fram og tilbake. (kan ikke se at canon har kameraer som takler 1080p i 60fps, det er synd)

Angående oppløsning så har jeg forstått det sånn at å håpe på noe med 4k til en okei pris er galskap, så vi nøyer oss med 1080p i 60 fps, det er fint med litt ekstra frames om det skal kjøres litt slow-mo!

Budsjettet vårt er vel på ca 6000 +/- noen kroner, vi vil gjerne ha så mye kamera som mulig til filming så om noen føler at de har noe å bidra med, vær så vennlig å spy det ut i tekst format i denne tråden