View Single Post
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av thundercat Vis innlegg
Ja det er sant, det er ikke så ofte det må mekkes eller skiftes dekk.. men det er meeeeget få damer du får med på dette når det skal gjøres.
Vis hele sitatet...
Mange menn som faen ikke klarer å skifte dekk. Jeg jobbet flere år på en servicestasjon på en liten plass. Mennene fortalte ofte kvinnene sine at skulle skifte dekkene senere på dagen. Så snart madammen forsvant og mannen fikk noen timer på seg, så kommer han i en helsikes fart til oss og skulle ha dekkskift.

Mora mi er 63 år gammel, og skifter dekk, batteri, pærer selv og har vett til å dra til nærmeste servicestasjon når motorlampen lyser. Og nei, hun er ikke noe bonde/bygde jente. Født og oppvokst i Bergen-by

Faen ikke noe hokus-pokus å ha litt enkel generell kunnskap om bil, både hvordan den virker og enkle servicejobber. Når man kjører med noe som veier 1-1,5tonn i en fart på 70-100km/t, så jeg det burde stilles spørsmål om vedkommende bør ha lappen når man f.eks ikke vet hva en clutch gjør "man vet bare at man trykker den inn når jeg skifter gir", "hvorfor skifter jeg gir? høyt turtall betyr mye forurensning, så derfor har man alltids det høyeste giret slik at man hører at motoren såvidt ikke kveler og gasspedal må holdes i bånn.

Og ja. Ble litt skrivefeil og fikk ikke redigert.

Uansett så var poenget at det er like mange menn som kvinner som ikke har snøring om bil. Man må absolutt ikke vite ALT om bil. Les litt om hvorfor motor, girkasse, clutch-kobling virker. Lær gjerne litt om ratt, ha rett turtall/gir.

Litt generell kunnskap på hvordan man peiler olje, hva varsellampende betyr, sjekke luftfilter, skifte lyspærer, skifte dekk (med mindre dere har et sett med felg og trenger dekkmaskin).

Jo mer man vet om bilen, jo bedre kjører man og jo tryggere føler man seg bak rattet

Beklager om det jeg skriver er helt meningsløst og off-topic er kanskje fordi jeg ikke er i stand til selv. Kanskje imorgen når jeg er sånn høvelig nøktern.
Sist endret av Mexxy; 31. mars 2015 kl. 23:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.