View Single Post
Trådstarter
4
Først vil jeg gjerne understreke igjen at jeg planlegger ikke å gjøre noe, dette er ment som et tankeeksperiment.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Nja... Før eller siden er det fort gjort at det kommer glipper i planen. Kanskje du sier noe du ikke burde ha sagt i fylla, eller at noen skal låne pc'n din mens du er på do og ser meldinger og ting de ikke burde. Kanskje noen faktisk finner drogene og konvoluttene dine? Det er muligheter for å bli tatt uansett.
Vis hele sitatet...
La oss for argumentets skyld si at det er snakk om en innadvent type som aldri ruser seg. Skikkelig pedant. Det er da en bestemt, gammel bærbar som brukes til det, og intet annet, som aldri lånes bort, og den er passordbeskyttet, kryptert og alt slettes med jevne mellomrom, så om en venn finner pc-en, spiller det ikke så stor rolle.

At noen finner drogene kan skje, ja, av en eller annen grunn.

Sitat av xae8koo Vis innlegg
Opsec er et helvette. Det går aldri etter planene. Se på topptrent medisinsk personell som jobber med ebola, de vet at hvis de ikke følger rutinene så er det store odds for at de dauer, likevel klarer de gang på gang å fucke opp. Er du bedre enn 95% av medisinsk personell? Kirurger glemmer redskaper i pasienter, kutter av feil fot og folk får feil medisiner.

Selv NSA klarer ikke å følge skikkelige opsec regler, og de har fordelen av at de ikke har noe stress eller hastverk.

Moralen i posten min er at det ikke er mulig å følge regler perfekt. Du vil gjøre feil, uansett hvor forsiktig du er. Hvis du vil gjøre det perfekt trenger du å være flere personer, og hvis det er flere personer er det mer sannsynlig at noen prater.
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om meg; det er et tankeekperiment, og i tankeekperimentet dreier det seg om en skikkelig pedant, som er mer pedantisk enn en tilfeldig kirurg. Men kan noe avvikle fra en slik rutine? Ja. Men det er en temmelig enkel prosedyre jeg skisserte.

Sitat av Dyret Vis innlegg
Jeg tror de grunnene du lister på slutten er de som vil felle en til slutt. De står for en input og output som er mye enklere å følge.

Ingrediensene må komme fra et sted, og bitcoins må enten brukes på noe eller veksles. Konvoluttene/stoffene vil også ende opp hos en person som ikke tar like store forholdsregler, og det kan fort by på problemer. Finner politiet en type konvolutter poststemplet fra personens nærområde, og de synes han er verdt å ta, så skal det ikke så veldig mye til for å finne kandidater som har muligheten til å gjennomføre et sånt prosjekt.
Vis hele sitatet...
Output, la oss si at personen dropper en bunke konvolutter i en tilfeldig rød postkasse i en såkalt storby i Norge en gang i uken. Han/hun tar imot 25 ordre i uken, og slipper da en drøss med konvolutter i en postkasse. Innholdet er i helt vanlige zipperposer som selges på enhver dagligvarebutikk, pakket i ulike standardkonvolutter som har navn adresse påskrevet med en helt vanlig laserskriver. Det er en viss sjanse for at vedkommende ville blitt tatt idet en slik forsendelse blir gjort, men ganske liten.

Vedkommende ville vært en innadvendt nerd med en over snittet interesse for kjemi, men uten noe på rullebladet. Ingen kjenning av politiet. Ved å bare se på noe pulver blir det vrient for myndighetene å vite om det er produsert innenlands eller utenlands.

La oss si at kunden blir tatt og tilstår alt. Det han/hun da kan tilstå er å ha kjøpt på Silk Road.

Politiet undersøker konvolutten for fingeravtrykk og finner intet. Politiet sjekker ikke konvolutten for DNA, men om de hadde gjort det, er sjansen for at de finner noe svært liten (postmannen har jo faktisk tatt på konvolutten med hendene, noe avsender ikke har gjort).

Kunden kan da bare føre politiet til Silk Road, og der stopper vel sporet?

Ja, som sagt, BitCoin-veksling og kjøp av ingredienser, det tror jeg kan felle folk hvor det blir snakk om store beløp og kjøp av store mengder ingredienser.