View Single Post
Jeg tror nordmenn, og mange andre, er veldig lei av å få troen trykket ned i halsen. Det er svært lite gjensidig respekt i slike sammenhenger. Ofte så er religiøse mennesker mer diskriminerende mot ikke-troende. Bare se på abortloven, homoekteskap...oppfatningen av ikke-troende generellt er jo at vi skal havne i helvete hele gjengen.

Du gjør en innsats for å treffe nordmenn, og det er bra! Sist dette ble nevnt, ville ikke pakistanske kvinner treffe norske kvinner, fordi de syntes vi var dårlige med barn, ikke tok vare på mennene og kledde oss for horete. Så det er bra det finnes noen som tar seg tid til å bli kjent med oss også.

Men problemstillingen din er som følgende: Du er et Jehovas Vitne. Det forteller svært mye om deg som person, hva slags livssyn du har, hvordan du oppfører deg mot andre, hva slags interesser du har etc. Og mange synes dere blir for ekstreme til at de ønsker å bli kjent. De er redde for å få troen trykket ned halsen.
Du spør f.eks. om det ikke er for tomt å leve uten en Gud? Der og da spør du alle her inne om de lever tomme liv.
Men nei, det er ikke tomt. Jeg gjør mitt liv så viktig for meg som overhodet mulig. Jeg lever for meg selv , og jeg gjør de tingene som gir livet mitt mening, og de tingene som gjør livet positivt. Jeg trenger ikke frykte døden eller være redd for å synde. Synd er forøvrig et menneskapt begrep, som automatisk gjør mennesket til den dømmende makt, som igjen er en synd i seg selv etc etc. Så religionen er egentlig bare et poeng som faller på sin egen grunn.
Derfor er det veldig uforståelig for mange hvorfor dere vier livet til noe så selvironisk.

Det du kan gjøre, er å melde deg inn på aktivitetsvenner.no. Der kan du treffe folk i ditt nærområde, som ønsker å treffe nye mennesker og finne på ting.