View Single Post
Jeg hadde vært våken lenge, og jeg gikk og la meg.

Før jeg sovnet, mens jeg var i innsovningsfasen husker jeg så på et atom. Så zoomet det ut, og det var noe større, så noe større, så endte jeg til slutt opp med en celle i et øye. Så gråt øyet, og jeg studerte dråpen, og hvordan de fysiske kreftene og trykket hadde formet den dråpen helt fin og rund. Uten tyngdekraft hadde den vært 100% rund. Jeg kommer tilbake til dette med runde objekter senere. Så så jeg hele jorden, en helt rund klump.

Jeg zoomet ut mer, og så på hele verdensrommet. Alle planetene formet sammen i en stor helt rund klump, omringet av sort. Så zoomet det mer og mer ut, og jeg så flere slike verdensrom-kuler.. Jeg så til slutt mange hundre, helt til jeg hadde zoomet så langt ut at jeg kunne se at alle verdensrommene var i en stor kule dem også. Sammen formet dem en kule.

Slikt gikk det på, helt til det gikk innover igjen, og helt til atomet. Så kom jeg til å tenke på at det slutter jo aldri og forme seg da jeg zoomer ut? Hvorfor stopper jeg da det zoomer innover?

Jeg fikk svar fra hjernen min. Jeg tenkte på lys, og mørke først. Fant ut at det finnes ikke noe mørket. Mørket er bare fravær av lys. Med ett det er litt lys i et mørkt rom blir hele rommet litt opplyst. Det finnes ingen grense på hvor lyst det kan bli.

Jeg kom til den konklusjon av at det finnes ikke noe 'mørke'. Mørket er bare fravær av lys. Null lys = 0 lux.

Så¨tenkte jeg på varme og kulde. Kulde er bare fraværet av varme. Det kaldeste noe kan bli er 0 kelvin, som er -272 grader celsius eller noe sånt. Det finnes ingen grense på hvor varmt det er. Jeg kom til den konklusjon av at det finnes ikke kulde, kun varme. 'kulde' er bare mangel på varme. Der det ikke er noe varme er det 0 kelvin.

Jeg tenkte så videre på atomet igjen.. Dette forvirret meg, fordi atomet passer ikke inn i denne sammenhengen? Det må da gå an å få det mindre en et atom om det ikke passer inn?

Dette var min merkelige ''nesten trip opplevelse.'' Vet ikke om det ga noe mening, men for meg gjorde det ihvertfall det. Takker for meg.
Sist endret av Relevant; 23. mars 2014 kl. 03:06.