View Single Post
Jeg har ikke erfaring på dette området, men har en liten story som kanskje sier litt om hvor omfattende politiet kan gå til verks.

For 5-6 år bygget jeg opp en bil og kjøpte en turbo fra en fyr som bor 80 mil unna meg. Turboen fant jeg på finn, og vi ble enige om pris etter jeg hadde snakket med han på telefonen og sendt 5-6 tekstmeldinger til han. Betalte med bankoverføring, fikk turboen og alt var jolly good.

Nesten et halvt år etter jeg hadde kjøpt turboen knakket politiet på døra mi, og spurte om jeg hadde kjennskap til "Ola Nordmann" (fyren jeg kjøpte turboen fra). Jeg hadde da selvfølgelig glemt av navnet hans, og sa derfor at det var et helt ukjent navn for meg. De kunne da vise til bankoverføringen, samt at de hadde kommunikasjon mellom meg og han både på sms og ved anrop, og spurte på nytt om jeg kjente til vedkommende. Jeg sa da at jeg hadde kjøpt en turbo fra han, og tok de med til garasjen og viste frem bilen med turbo osv. Jeg hadde laptop i garasjen, og tok frem denne og viste til finn annonsen på turboen jeg hadde kjøpt, hadde lagret denne.

De foreslo deretter at de kunne komme inn i leiligheten min siden jeg ikke hadde noe "frykte". De hadde ikke ransakningspapirene i orden, så jeg sa de fikk stige på når de hadde papirer. Deretter begynte de å preike noe mambojambo med at "de skulle ta meg ned til kammeret, slik at jeg fikk avlegge narkotikatest".

Da ble jeg ganske irritert, og sa at de fikk ringe advokaten min og sa at navn på en random advokat i byen jeg husket navnet på, slik at han fikk være med på kammeret siden jeg som lovlydig borger følte meg trakassert. Da begynte de å ro med en gang, og fortsatte med det normale pisspreiket at de så på det som en god mulighet for meg til å bevise min uskyld dersom jeg selv ønsket dette - før de hoppet i bilen og stakk av.

Herligheten slutter dessverre ikke der..

En helg eller to senere var jeg ute på byen på en lørdag ettermiddag, hadde vært på pub og sett en fotballkamp og drukket 4 øl. Når jeg gikk hjem ifra byen så stoppet det en politibil og svingte delvis opp på fortauet fremfor meg. Ut av politibilen hopper de samme to gjøkene ut av bilen og begynte å lyse meg i trynet med lommelykt, spurte om jeg "hadde noe på meg" og de sa at de kunne se på øyene mine at jeg var ruset..
Måtte virkelig holde meg i skinnet for å ikke bli usaklig, men fikk etterhvert gå i fred der ifra.

Mandagen etter ringte jeg politiet og fikk etter litt om og men snakke med stasjonssjefen. Jeg sa til han at jeg hadde blitt trakassert av hans to betjenter lørdag som var, samt ved en annen anledning og at jeg vurderte å anmelde dette. Han sa at jeg kunne komme innom dagen etter, om jeg ville diskutere dette. Stasjonssjefen er en kjenning av familien og en veldig bra kar, så det takket jeg ja til.

Møtte opp der til avtalt tidspunkt, og fortalte om hendelsene. Han ble rett og slett flau og irritert over hva betjentene hadde gjort den lørdagen jeg var på fotballkamp. Begge betjentene ble kalt inn på kontoret der, på fridagen sin, mens jeg var der og fikk en "overhøvling" mens jeg satt der som en retard og hørte på. Vi alle tok hverandre i hånda på at dette tullet var over, og jeg fikk en unnskyldning fra de to betjentene.

Noen helger etterpå så stoppet faktisk de to betjentene ved siden av meg når jeg var drita full natt til søndag og gikk hjemover..tenkte da at nå begynner jævelskapet igjen, men de spurte da om jeg ville sitte på siden de skulle i samme retningen

Faen, ble en lang post dette..men konklusjonen kan vell sies å være at politiet har fått tak i råttent eple så endevender de på telefonen og kontoaktiviteter i lang tid tilbake.