View Single Post
Jeg har ingen fysisk toleranse for benzodiasepiner for tiden, men jeg må fremdeles ta minst 50mg sobril for å få en merkbar medisinsk effekt. Rus er vanskelig å oppnå med mindre man tar mange. Men jeg opplever at grensen mellom rus og amnesi/blackout er veldig liten, så jeg ville vært forsiktig om du skal ta mer enn 50mg.

Jeg bruker å drikke litt alkohol for å oppleve noe særlig rus av sobril. 50-100mg og 2-4 øl er akkurat passe for meg. Men dette er mine erfaringer og folk kan reagere forskjellig på medikamenter og rus generelt. Noen kan ikke blande alkohol og benzo i det hele tatt, mens andre (slik som meg) opplever sjeldent noe problem ved kombinasjon av alkohol og benzo. Dessuten kan det være farlig for respirasjonen ved høye doser av begge deler.

Hvis du har planer om å prøve dette, så anbefaler jeg at du prøver deg fram med sobril alene og prøver å få litt erfaring, før du prøver dette med alkohol. Og pillene bør inntaes først, for å så begynne å drikke sakte. Og aldri ta flere doser med piller etter du har begynt å drikke. Redosering under påvirkning av alkohol og undervurdering av potente benzodiasepiner som clonazepam eller alprazolam er ofte grunnen til at folk dummer seg ut.

Jeg anbefaler på ingen måte å kombinere alkohol og piller, men jeg bare forteller hvordan pillene funker på meg og at jeg må ty til litt alkohol for å oppleve noe jeg kan kalle rus på sobril. Så da tar jeg likegodt å forklarer farer/advarsler, fremgangsmåte, effekt og generell informasjon for å redusere sjansen for skader/risikabel bruk.