View Single Post
Har spilt i mange år for meg selv, og liker best å bruke originalgrep, ja, som du skal lære deg. Kan barre-grep også men det blir for mye "bråk", blir ikke den "rene" klangen som originalgrep gir. Du kan også mixe og trikse med originalgrep, plassere fingra hvor du vil omtrent! Dette kommer av seg selv etter hvert.

Oasis - Wonderwall krever capo-feste på andre "bar". Men ja, en suveren låt, en av mine favoritter. Når du lærer deg den, bør du også lære deg Beady eye - For anyone. Liams egen gruppe etter Oasis.

Jokke og valentinerne - Bestevenner, Halv, Gutta
Ramones - Blitzkrieg bop, Somebody put something in my drink, She talks to rainbows
Joey Ramone - Searching for something, Rock'n roll is the answer
Metallica - Nothing else matters, du kan velge å bare spille grep her. Litt fingerspill, fin starterlåt. Mama Said er en rolig låt som bør være grei å lære, her må du stemme gitaren en tone ned. Det er enkelt. Har du lært å stemme gitaren?

Lynyrd Skynyrd - Tuesday's gone, Free bird (litt lang og kjedelig syns jeg, om du er dårlig på soloer, som meg)
Black Sabbath - Snowblind. Må stemme gitaren litt ned her, spesiell tonelyd. Bruk øret.
Rolling stones - Wild horses
Pink Floyd - Wish you were here (bør være en av de aller første du lærer deg), Lost for words
Når du blir flinkere, kan du lære deg Motörhead

Alle disse finner du nok på youtube. Ett triks kan være å se på de videoen du finner hvor artistene spiller gitar, så kan du se hvordan de spiller på gitaren, noen få ganger. Spesielt på konserter kan man lære litt.

Men det morsomste er å lære grep, og spille etter låta selv, for moro skyld Helst høyt som f***..
Sist endret av Taurean; 6. november 2013 kl. 22:11.