View Single Post
Warz: Einstein sa også: "If you can't explain it simply, you don't know it well enough."

Selv om jeg ikke kan noenting om datamaskiner, internett og den teknologien, så forventer jeg å bli forklart dette på en enkel måte av en som kan det.

Mener du virkelig at dette bitcoin-greiene noen gang skal bli av samfunnsnyttig verdi? Det største problemet jeg har med å forstå dette, er at man får jo faktisk ikke noe fysisk når man betaler. Det er derfor jeg vil kalle dette for en hype og et pyramidespill. Det er bare strøm, noder og prossessorkraft, om hele verdens strømreserver ble slått ut av en solstorm så ble bitcoins plutselig helt verdiløst. Hvorfor skal jeg bruke penger jeg nå innehar i min valuta, på en annen valuta? Hva tjener jeg på akkurat den biten? Hvorfor ikke beholde pengene i banken, som jeg kan ta ut i en minibank når jeg vil?

Vi har banker og valutaer som svinger i kurs fordi samfunnet vårt fungerer. Pengene går i omløp fordi folk kjøper og handler -ekte ting-, som hus, biler og andre eiendeler. Å tro at dette bitcoin ikke har noen "eier", blir feil. De som har betalt for dem, eier dem. De som utvinner dem via prossessorkraft, vil også eie dem. Men så igjen, hvordan kan man "eie" noe som ikke finnes?

Hvor lang tid tar det per dags dato å utvinne bitcoins med et nymotens skjermkort? Er det enkelt å selge bitcoins? Er det en god investering å kjøpe datamaskiner med ekstrem prossessorkraft\skjermkort-kraft og sette disse til å utvinne dag og natt nå, eller er det for sent? Hvis ÈN bitcoin er nå verdt 100 dollar, så må det jo være en kjempeinvestering? Hvorfor gjør ikke flere det?