View Single Post
Om noen har noe å tilføye fra min første post ville jeg satt pris på dette

Sitat av MrMrtn Vis innlegg
Okay, disclaimer: jeg går på NITH selv, og har drømt om gå på den skolen siden jeg begynte på ungdomsskolen.

Anyways;
Du trenger ikke R1 for å starte på programmering ved NITH. MEN, hvis du ikke har R1, så må du ta R1-kurs andre semester under førsteåret.
I forhold til at du hadde litt lyst til å drive med spillprog. så kan jeg informere om at alle linjene ved NITH samarbeider tett, noe som betyr at du i teorien kan lære deg veldig mye om spillutvikling selvom du har feks. programmering. Det blir arrangert workshops i bla. Unity etc, for alle og enhver som har lyst til å følge med.

Spørsmål? Skyt.
Vis hele sitatet...
Ok skal vi se! Jeg har lest ganske mye om NITH, og var egentlig helt sikker på å velge den skolen, før jeg klarte å lande på bakken og se hvor høyt studielånet ville bli. Det er det eneste som stopper meg. Jeg lurer på hvor mye fordeler du tror du har ved å gå på NITH i forhold til IT studenter fra UiO? Også lurer jeg på hvor sikker du er på at du går rett ut i arbeid? Vet ikke hva slags linje du tar, men er spillprogrammererne godt etablert i næringslivet? (ikke at det er så stort i Norge) eller ender de opp med arbeid som andre programmerere gjør, altså uten spillfordypningen