View Single Post
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Å tro at "det er som å sove" er da like mye en vrangsforestilling da det er vanskelig å backe opp denne påstanden.
Vis hele sitatet...
Kan du være så snill og sitere hvor jeg skriver at det er som å sove?

Sitat av Baaaamse
Man trenger ikke religiøse tekster for å tro, men mange som tror tror nettopp på en religiøs tekst.
Vis hele sitatet...
Poenget er at når man dør opphører alle kroppslige funksjoner og hjernen dør, da dør også bevisstheten din sammen med hjernen din, derfor vil man ikke oppleve noe som helst hverken av sorg eller glede etter at man er død.

Sitat av Baaaamse
Jeg husker ingenting fra da jeg lå i magen til mamma og jeg er enig i at man må leve for å oppleve noe.
Vis hele sitatet...
Siden spørsmålet ikke var presist nok, spør jeg på nytt, hva med før du ble unnfanget? Og siden du sier deg enig at man må leve for å oppleve noe, hva mener du tilstanden etter man er død er, og hva opplever man noe med etter at man er død?
Det er mild sagt selvmotsigende at du sier at man må leve for å oppleve noe men samtidig forsvarer et liv etter døden.

Sitat av Baaaamse
Skjønner ikke helt hva du prøver å si i siste setning, men det er da ikke mer ulogisk enn at du ikke ante noenting om dette livet før du ble født, så plutselig er du der.
Dette kan fint sammenlignes med dette livet og det neste.
Vi vet så og si ingenting nå.
Vis hele sitatet...
Poenget med det siste spørsmålet er at når hele din fysiske form er død, hva er det da du opplever etterlivet med, hvor lagres minnene dine etter at du er død?
Sist endret av Veggen; 6. september 2013 kl. 15:13.