View Single Post
Är väldigt tacksam för alla svaren och råden som kommet här. Jag tänkte låta tejpen sitta över helgen och sen evt då skifta namn på mån. So far so good. Detta är dag nr 2 då tejpen sitter på. Om jag blir påkommen nu så kommer jag att använda mig utav ursäkter som de aldrig hört. Sån som att vännen min osv.

För att sätta alla in i situationen lite djupare skall jag nu förklara varför det har blivit så.

Jag jobbade under perioden sept 2012 - maj 2013 för ett företag i utelivsbransjen.
Den 4 maj valde jag att avsluta mitt samarbete med dem grundat att de ikke hade betalt ut full lön under denne perioden och samt fann jag utav att de år 2012 bara registrerat 210 tim av 900 jobbade timmar.

Givetvis konfronterade jag de med detta och det har slutat med hot från dem som " passa dig så du ikke skjuter deg själv i foten" samt, " ikke fuck med meg ".
Prossesen är tagen till förliksrådet och nsta steg är fravarsdom, namnsman. Men detta är ju tyvärr en process som tar lång tid.

De nektar mig alla dokument som är nödvändiga för att jag skall kunna bli berättigad dagpengar, vilket leder till att jag blir ekonomiskt lidande. Efter varit fram och tillbaka med nav i 3 mån fick jag slutligen igenom dagpengar och har stöd idag.

Men detta har lett till att hyra/el har kommit på efterkant varav när jag haft pengar betalt hyra el lån från vänner.

Senast idag var jag hos sosialen och bad om hjälp till att låsa upp strömmen då jag äntligen efter 4 månaders ekonomiskt slit börjar komma på rätt sida.

Så i min tanke gång så är detta ju egentligen inte min fel att jag blev tvungen att tejpa strömmen.
Det är ju egentligen min förra arbetsgivare och att rättsystemet är treiiigt.

Så frågan är om inte alla som haft möjligt till att lösa det så här hade gjort det samma, utan att skämmas.??