View Single Post
Warz's Avatar
Trådstarter
764
Det er mye ekstase nå, dagen etter at mt.gox annonserte at LTC trolig vil bli implementert i deres exchange i løpet av juli. Jeg begynte å hamste LTC rundt $2 og rakk å sikre meg noen tusen før dette rallyet. Sist vi hadde et lignende rally var også da mt.gox annonserte at LTC ville komme, men så fikk vi en lang periode der folk mistet tålmodigheten og prisen falt fra $4, til $3, og helt ned til $2. Dette er noe jeg prøver å ha i tankene nå mens alt ser ut til å gå på skinner, jeg ønsker å sitte i BTC den dagen de kommer på mt.gox, men samtidig ønsker jeg ikke å sitte på dem hele veien ned til f.eks $2 igjen, derfor sitter jeg litt klart på salgsknappen nå, slik at jeg kan selge hvis prisen går for høyt. Det er flere uker til mtgox legger dem til, og mye kan skje i løpet av den tid.

Det er vanskelig å si hva den vil ende på etter å ha kommet på mt.gox, første annonsering drev prisen over $4 så jeg vil nok tro $5 ikke er helt urimelig, kanskje kan vi se $6? Men der er nok mange som meg, som har kjøpt LTC bare for å selge når de kommer på mt.gox, så det jeg tror vil skje, er at vi får et stort rally, og et tilsvarende stort crash i etterkant. Så gjelder det å finne toppen, jeg selger heller litt for tidlig enn litt for sent.

At LTC skal ligge på 25% av BTC høres ut som noe folk i "trollboxen" hos btc-e kan lire av seg, ellers vitner det om dårlig dømmekraft. Alt kan skje midlertidig drevet av ren spekulasjon og hallelujastemning, men LTC blir brukt av svært få og det vil finnes 4 ganger så mye LTC som BTC, noe som i seg selv betyr at kursen nå, vil tilsvare BTC på 3.22*4 = $12.88. Jeg synes selv dagens pris er vanskelig å forsvare, men jeg vet at spekulasjon vil drive den enda høyere så jeg sitter like gjerne med på toget og kaster meg av før det krasjer.