View Single Post
Sitat av hideout Vis innlegg
Uten å lest for mye av innlegga siden de fleste argumenta for og imot har gått 10gangen her inne så synest jeg selv at noe av det som er mest fascinerende med cannabisdebatt er; Det er det eneste rusmiddelet meg bekjent hvor folk kan ha et bruksmønster som overstiger/matcher narkomane/alkoholikere sine bruksmønstre uten at brukeren selv tenker så mye negativt rundt det. I fare for å bruke et negativt ladd ord, så er det nok ikke så mangen 'stoners' som hever et øyenbryn om en kar på jobben tar seg en 'mornings' og en 'nattings'. Da snakker jeg selvsagt om de som røyker cannabis grunnet rusen det gir, og ikke det fåtallet som bruker det som et legemiddel.

Cannabis er uten tvil blant de mest harmløse rusmiddelet verden har å by på for folk flest, noe som i mine øyner ironisk nok er noe av det farligeste ved stoffet.
Vis hele sitatet...
Det er nå noen, men jeg syntes du overdriver hvor mange dette er. Det er ihvertfall lenge siden jeg har hørt noen påstå at det er greit å røyke daglig. Å røyke før jobb har jeg så og si aldri hørt noen forsvare.

Det er mulig det er annerledes i yngre miljøer, men det handler vel strengt talt om umodenhet. Et av de store grunnene til å endre rusmiddelpolitikken ift. cannabis er jo å regulere markedet og forminske tilgjengeligheten for mindreårige.