View Single Post
Hei

Jeg synes det hadde vært spennende å vite alderen på dere som engasjerer dere i denne debatten.

Jeg synes også at det er en veldig interessant tråd dette her. Det som slår meg er hvordan mange forsvarer sitt forbruk av cannabis. Det er påfallende mange som virker seg "tråkket" på. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så viktig å forsvare sin bruk av dette.

Å sammenligne cannabis røyking med det å ta seg en pils eller et glass vin om kvelden synes jeg er ganske søkt. Hvis jeg tar meg et glass vin for å kose meg, synes jeg blir feil å sammenligne med å røyke en joint. Jeg er liberal av meg og synes overhodet ikke at det er farlig eller feil å kose seg med en joint innimellom. Forskjellen på et glass vin og en joint, for meg, er at når jeg røyker er det pga. rusen. Jeg ønsker å bli ruset for kvelden og for å sove ekstra godt. Når jeg tar meg et glass vin eller en pils, er det ikke for å oppnå rus. Det er simpelthen fordi jeg synes det godt.

Å sammenligne disse to med hverandre synes jeg derfor blir litt søkt. Hvis man ruser seg på cannabis flere ganger i uken vil jeg personlig kalle det "misbruk", på samme måte som at hvis man drikker seg full flere ganger i uken. Uten sammenligning forøvrig.

Jeg er fullstendig klar over at det for noen, går fint an å bruke cannabis jevnlig uten at det i veldig stor grad påvirker jobb, skole osv. Ruser man seg flere ganger i uken vil jeg kalle det misbruk. Ikke nødvendigvis i negativ forstand, men pr. definisjon, men det er allikevel misbruk i mine øyner.

Jeg mener også at det er vesentlig forskjell på en 17-18 åring og en voksen person som bruker cannabis jevnlig. Jeg vil påstå at en person som ikke er voksen vil i større grad være eksponert for å ta skade av det.

Vel, dette ble litt lengre en tenkt var. Spørsmålet mitt var som sagt hvorfor veldig mange går rett i forsvarsposisjon straks dette temaet kommer opp. Og som tidligere, det hadde vært interessant å vite alderen på dere andre som engasjerer dere i denne diskusjonen.

Selv er jeg 33 år.

Spennende tråd forresten.

Fred og kjærleik