View Single Post
Sitat av etse Vis innlegg
Skal du bruke MtGox må du enten overføre BitCoins eller penger til din konto hos dem.

La oss si Per vil kjøpe 10 BitCoins via MtGox når markedsprisen er 100$. Han må da overføre 10*100$= 1.000$ til sin konto hos MtGox. Når disse pengene er på konto kan han via siden legge inn at han ønsker å kjøpe 10 BitCoins for 100$ per stk.

Hans finner så ut at han ønsker å selge sine BitCoins, han har 20stk av disse. Han synes at 100$ er en fin pris og overfører sine 20 BitCoins til kontoen hans hos MtGox og legger inn at han vil selge disse 20 BitCoinene for 100$.

MtGox vil da matche kjøper med selger og automatisk overføre 10 av Hans sine 20 BitCoins til Per, mens 1000$ fra Per er automatisk overført til Hans. På ingen tidspunkt her kan Per eller Hans gjøre noe for å svindle den andre. Dette fordi begge to har pengene sine liggende hos MtGox så det er de som gjør selve transasksjonen.
Vis hele sitatet...
Der sumerte du det godt opp, takk!

Jeg ble rejecta av mtgox fordi de mente identifikasjonsbildet mitt ikke var godt nok, selv om jeg scannet inn passet mitt.
Hva er grensen for hvor mye jeg kan overføre til min egen konto fra mtgox uten å ha blitt verifisert?

Må jeg på mtgox også passe på at min bitcoin adresse ikke endres etter man sender et vist antall bitcoins, men fremdeles har flere igjen på den adressen du satte dem inn på?