View Single Post
Jeg tror det er der missforståelsen ligger, folk tror at oss som argumenterer mot BitCoins argumenterer mot at teknologien er dårlig. For all del, teknologien er bra - og tanken om en desentralisert konkurent til sentralbanken er veldig fin den. Eneste er bare at det ikke er så perfekt og problemfritt som mange Bitcoin-entusiaster fremstiller det som - i tillegg er det ingen som kan spå fremtiden.

Som jeg har sagt siden første dag jeg hørte om Bitcoin; En av de største problemene med Bitcoin er at det i dag er et produkt for spekulasjon. En valuta folk kjøper kun med tanke på å selge senere, ikke for å faktisk bruke. Dette fører til at man får en høyest ustabil valuta - noe som nesten gjør den ubrukelig i vanlige handler. I tillegg fører denne store mengden med spekulanter til at valutaen lett kan kræsje som vi har sett flere eksempler på allerede. Så fort ting går dårlig vil den akselerere fort nedover.

BitCoin er rett og slett ikke forutsigbart nok til å kunne bli ansett som en god valuta per dags dato. I tillegg er den alt for ung og sårbar. Det er alt for enkelt for folk med et stort kapital med penger å påvirke kursen i stor grad - og en eventuell motstander kan fint lage sine egne kræsj ved å bare kjøpe og selge store mengder. (Dette hadde ikke vært et problem om valutaen var i større grad i bruk, og ikke bare et spekulasjonsobjekt).

Det viktigste er å få med seg det Mith sier her; det kan godt være Bitcoin blir en brukbar valuta i fremtiden - men ingen vet dette. Og dine påstander er ikke annet enn påstander. Du rett og slett prøver å spå fremtiden; og alt for mange her tar det du sier for god fisk - noe jeg vil si er litt naivt. Jeg håper derfor folk kan se det at å investere i Bitcoin er høy-risiko og at ingen kan spå fremtiden - og derfor må man være klar over at man lett kan tape pengene man investerer. (er selvfølgelig også mulighet for å tjene penger).

Sitat av dain Vis innlegg
Etter min mening bør folk ha såpass med vett at de uansett ikke kjøper på bakgrunn av en manns meninger. Dette var vel Warz også selv sagt, i allefall indirekte, ved å påpeke at dette er hans meninger (og spådommer) og slettes ingen fasit. Selv om dette ikke engang bør være nødvendig å påpeke på et forum, da det er nettopp ens egne meninger man som regel presenterer.
Vis hele sitatet...
kan være han har sagt det, men se i tråden her. Virker som mange ser på hva Wars sier som om det skal være sant - og at han er en person som vet akkurat hva som skjer i fremtiden. Det er viktig at folk forstår at han ikke vet dette - dette er kun noe han tror. Det kan være prisen stiger som han sier; men den kan også falle.
Sist endret av etse; 15. april 2013 kl. 13:58.