View Single Post
Ikke meningen å henge ut noen her på forumet, men jeg gjør et eksempel av det for og advare eventuelle andre mennesker mot å spørre meg om det samme.

Sitat av martthor
Heisann.

Lurer på om du er interresert i å kvitte noe av skopolaminen din, veldig gira på å prøve det selv, men har ingen kontakter rundt i distriktet mitt som har peiling på hvir jeg kan få tak i det.

Spørsmålet mitt er da som følger, lyst å sende noe i posten til meg mot betaling?
Vis hele sitatet...
Først og fremst, du bryter reglene på dette forumet.
Det er ikke lov med hverken kjøp og salg, videre så har du ikke mer en 2 poster så for all del kan du være hvem som helst.
Dette stoffet er som du sikkert vet dødsfarlig og ikke noe som burde være lett å få tak i heller.
Du kan være en 14 år gammel fyr bak en pc' skjerm som ønsker å ta livet av en annen person (Noe som er meget mulig med dette stoffet) og konsekvensene av dette må jeg selvfølgelig dele på.. noe jeg ikke er interessert i.

Sorry, men dette stoffet er det nok bare jeg som kommer til å bruke på meg selv.. eventuelt kastes det i søpla (Uansett hvor mye du hadde betalt for det).
Vis hele sitatet...
Sitat av Vargas Vis innlegg
Skopolamin er et relativt komplisert stoff å teste renhet/identitet på.
Man må blant annet gjøre test for spesifikk optisk rotasjon, samt en kvantitativ analyse (potensiometrisk titrering med sølvnitrat, og med en referanse-elektrode av sølv/sølvklorid).

Aller helst, for å sikre identitet, bør det tas opp et IR-spekter (med referansespekter av skopolamin-CRS), i kombinasjon med en second identification-test som f.eks. smeltepunkt.

Og etter alt dette har du ikke engang kontroll på vanninnhold, om stoffet foreligger på saltform (og hvilket salt), om det er mye tungmetaller i stoffet, nedbrytningsprodukter, beslektede forbindelser, fremmede anioner (som sulfat), patogene bakterier, forurensende muggsopp etc. Du skjønner greia.

Mye av utstyret som brukes til legemiddel/rusmiddel-analyse er svært dyrt. Jeg regner med at ikke mange seriøse aktører gidder å analysere random folk sine illegalt ervervede stoffer. :P

Det du kan gjøre selv er å sjekke at pulveret er hvitt/nesten hvitt krystallinsk, og at det har et smeltepunkt på ca. 140 grader Celcius. Men dette betyr i praksis ikke så mye, ettersom det finnes 10^n andre stoffer som er hvite krystaller med smelteppunkt rundt 140. Spørsmålet blir da i tillegg: Hvor fikk du stoffet fra (ikke skriv det her selvfølgelig), og kan du stole på denne leverandøren?
Vis hele sitatet...
Takk for et kjempefint svar! KP!

Det er forresten nesten hvit krystallinsk.
Leverandøren av dette stoffet er til å stole på 100%.