View Single Post
Sitat av moret Vis innlegg
Advarsel, dette blir noe skikkelig new age-shit:
Men jeg føler på en måte at jeg har fått et glimt av den andre siden(les: døden/hva som skjer etter) og det er noe som ikke skremmer meg i det hele tatt lenger. Vi havner nå på livssyn og trosretning, noe jeg egentlig finner tåpelig, men etter denne opplevelsen så finner jeg stor ro i at jeg vet hvor jeg skal etterpå. Det innblikket jeg fikk til "nirvana" forklarte svært mye for min del.
Jeg er veldig klar over at dette er noe man selv gjør ut av opplevelsen og mange ikke vil tolke det på samme måte som meg. Allikevel er overbevist om at noen på dødsleie kan oppleve noe lignende så vil det absolutt lette deres gjenværende tid.
Vis hele sitatet...
Er alltid interessant å lese om personer som har slike livsendrende erfaringer som endrer ens syn på livet og døden. Jeg gjør personlig stort sett ikke noe annet når jeg har ledig tid, enn å filosofere over slike ting. En tanke som har slått meg i det siste er om nær-døden-opplevelser kan forklares med evolusjonsteorien, som mange idag aksepterer og tror på. Hva gagner det en art, fra et evolusjonsteoretisk perspektiv, å få en slik ro og innsikt før man uansett skal dø? Så er det jo enda mer interessant om man leser om den potensielle koblingen mellom DMT og nær-døden-opplevelser. Håper jeg får en bok eller to til jul om slike ting :-)