View Single Post
Ofte er det satt avstandsskruer fra før av i kabinettet. En gang så jeg til og med noen som ikke kunne fjernes, og en av disse igjen matchet ikke noen skruehull på hovedkortet, så ble nødt til å fjerne den fysisk med vinkelsliper.
Hadde muligens ikke vært noe problem, men "better safe than sorry".

Som de andre over her sier, så følger det med kjølepasta på stock-kjøleren, ferdig smurt. For han/hun som over her var usikker på hva pastaen gjør, så kjøler den ingenting, men den overfører temperaturendringen bedre mellom kjøleblokka og toppen av prosessoren.

Mitt beste tips er vel å unngå å ta på elektronikken etter beste evne, og iallefall ikke rør noe som er gullfarget, dvs kontaktene til minnebrukker, skjermkort osv. Kommer det fett på disse så vil det gå utover ytelsen i det lange løp.
Blir du nervøs er det kjedelig å miste dyr hardware i bakken hvis fingrene er klamme, så ta det med ro og kos deg med byggingen.

Selv 15 år etter første PC bygg, så bruker jeg hele dagen eller mer på å gjøre det skikkelig og prøve å gjøre meg flid med ryddingen. Det er liksom noe av sjarmen å gå igjennom alle boksene ut utforske muligheter som følger med ny og moderne HW som man kanskje ikke hadde tenkt på fra før.

Og en siste ting: "Enjoy the new hardware scent..." Den er magisk.