View Single Post
Politiets Fellesforbund vedtok nylig at de skal gå inn for en generell bevæpning av norsk politi [kilde].

Jeg mener at dette er en ufattelig dårlig måte å imøtekomme "et tøffere" miljø på, og tror ikke minst at det virke mot sin hensikt ved å gi oss både et tøffere gjengmiljø og en lavere terskel for bruk av skytevåpen generelt. Generelt sett føler jeg at denne kronikken uttaler seg om problemene med bevæpning på en god måte. Jeg håper enten forbundet snur i ønsket sitt, eller at vi har fornuftige politikere som stopper dette.
Har ikke noe tro på at vi ville havnet i "USA-tilstander" ved å bevæpne politiet, men uttrykkene "fucking for virginity" eller "bombing for peace" er ganske passende.

Magefølelsen min sier at dette fort blir et ekkokammer av folk som er enige med meg (som i og for seg er en god ting), men er veldig keen på å høre om noen har rasjonelle grunner til at dette burde bli iverksatt? Eventuelt tror folk at vi går inn i en fremtid med bevæpnet politi, eller velger vi å fortsatt være blant de få landene i verden der politiet ikke er bevæpnet?