View Single Post
Min erfaring:

Noen av triksene med cannabis er å kutte ut den jævla tobakken, og å la seg selv bli edru mellom hver gang man røyker mer, ikke fyre som en heroinist med fast aluminiumsfoliespace på stuebordet. Det tar 3 uker for fettansamlingene (metabolitter) å klarne ut av leveren i følge akupunktøren min, ikke det at jeg tror dere tror meg når jeg sier akupunktør, men han hadde nå vitterlig gjort sin research uten at jeg kan huske en døyt av hva han egentlig refererte til

Da jeg røykte hasj uten tobakk var jeg aktiv hele dagen og klarte fint å fungere på alle arenaer i hverdagen. Da jeg begynte å røyke med tobakk igjen, gikk det til helvete med meg, hasjen mistet sin skikkelige virkning og jeg ble basically bare sløv i trynet av å røyke og fikk lyst på mer og mer hele tiden, stigende toleranse og pengeproblemer. Dermot så holder det gjerne ikke å bare fungere i hverdagen, man må også kunne planlegge og kvotere livet sitt inn litt, konsepter som gjerne blir litt distant mens man benytter seg av cannabis.

Problemet med å konstant være i tilstanden cannabis induserer er at man blir "shanti" av det, en tilfreds/matet tilstand fokusert på nuet og de siste og neste timene i livet, fritt fra jag og stress. Egoet softes ned og man blir "grounded"/samlet av det, noe som gjør det mye, mye vanskeligere å gjøre langsiktige ting, jeg vil til og med påstå at en stein tilstand ikke fungerer bra til slikt i det hele tatt for de aller fleste. Det fungerer til å sitte seg ned for å tenke, slappe av, meditere, lese, evt. noe annet man liker å gjøre istedenfor å stresse med tull, som en "pause" fra hverdagens mas, og som et verktøy for å komme inn i denne modusen idét man ikke klarer det på kommando i edru tilstand.

Etter mye røyk og psykedelika (lsd, sopp, aya) sitter dette her støpt fast i hjernen min, så for min del så gav jeg bare opp røykingen ettersom jeg lærte å gjøre dette uten å ta meg en bom. Og det er helt fint mulig for alle mann, så dere må faen ikke sitte der og si at dere medisinerer dere med hasj fordi dere "er sånn" og påføre dere selv flere begrensninger enn dere har. Utrolig mange stonere som gjør...

Så ja, optimalt bruk av hasj? Oralt, ikke mer enn en til to ganger i uken, evt. etter trening og i andre settinger der cannabis sine medisinske og restituerende virkninger faktisk skinner. Og nei, det å røyke for å få sove hver kveld i 10 år er ikke å bruke det som sovemedisin, det er å bruke det som en unnskyldning for å ikke konfrontere problemene som fører til symptomet.

Gud så jeg gleder meg til å drikke skakkao igjen, den gang det igjen kommer til å gi meg intens eufori sterkere enn MDMA og psykedeliske virkninger utover hva jeg får av syre... Det første jeg merket etter å ha kuttet ut var basically at humøret og kroppsfølelsen ble ca. tilsvarende stein tilstand etter bare 4-5 dager uten. Da innså jeg at jeg hele tiden styrte tilstanden min med å røyke fremfor å la ting flyte av seg selv i livet.

Marihuana tør jeg å påstå at man fint kan røyke mye mer utav uten å få like mye trøbbel, spesielt om den er ren og hjemmelaget, men vil også her anbefale forsiktighet og nøye analyse av eget forbruk. Dette rett og slett fordi det inneholder mer av plantens virkestoffer som også flyter i bladene, istedenfor bare et konsentrat av de mest psykoaktive, resultatet at det da er mildere og mer balansert i effekt. Jeg mener at hasj er for å sitte i lotus på en fjelltopp med et chillum i dyp meditasjon mens man ohm-m-m-mmmer, og skal kun røykes når den er av aller, aller fineste kvalitet...